כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024

לא תאמינו: זו רמת זיהום האוויר בל"ג בעומר השנה

ירידה בזיהום האוויר ברוב האזורים בארץ | מהנתונים מתחנות הניטור של מערך ניטור אוויר ארצי של המשרד להגנת הסביבה עולה כי הערך הגבוה ביותר שנמדד הלילה היה פי 14.1 לעומת 7.1 אשתקד

לא תאמינו: זו רמת זיהום האוויר בל"ג בעומר השנה
פליטת זיהום אוויר. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

לפי המידע העולה מתחנות הניטור במערך ניטור אוויר ארצי של המשרד להגנת הסביבה, נרשמה ירידה בזיהום האוויר באזורים רבים בארץ בל"ג בעומר 2023 בהשוואה לזיהום האוויר בשנים הקודמות. 

התוצאה נראתה הבוקר (שלישי) ביותר מ-200 תחנות הניטור של מערך ארצי לניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה הפזורות ברחבי הארץ, כמו גם בהפחתה בריח החריף המוכר גם בימים שאחרי המדורות. 

יש לציין כי התנאים המטאורולוגיים הלילה היו טובים, ולכן הפיזור היה טוב יחסית. ממדידות איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה עולה כי ריכוזים גבוהים יותר של חלקיקים נשימים נרשמו ברוב היישובים בלילה שבין 8 במאי ל-9 במאי בהשוואה ליום בהיר. עליות הריכוזים החלו בשעות הערב והגיעו לשיא בין עשר בלילה לארבע בבוקר. יודגש כי השיא אינו הממוצע הארצי אלא כבכל שנה זהו הערך הגבוה ביותר שנמדד.

ריכוז חלקיקים בזמן שרפה

אחד המאפיינים הבולטים ביותר בשרפות הוא עלייה ניכרת בריכוז החלקיקים העדינים העוברים בדרכי הנשימה הקטנים מ-2.5 מיקרון. ביום רגיל חלקיקים אלו הם בממוצע כ-50% מהערך המדוד של חלקיקים הקטנים מ-10 מיקרון. ואולם בעת שרפות יחס זה משתנה, וריכוז החלקיקים הקטנים מ-2.5 מיקרון עשוי להגיע ל-72% עד 88% מהערך המדוד של ריכוז החלקיקים הקטנים מ-10 מיקרון.

יצוין שריכוזי החלקיקים הנמדדים מושפעים בין השאר ממיקום המדורות יחסית לתחנת הניטור ובתנאים המטאורולוגיים כגון כיוון הרוח ומהירותהּ ותנאי הערבול באטמוספֵרה.

כמו כן ניכרת עלייה בשכיחות הפונים לחדר מיון סמוך להחמרה הזמנית באיכות האוויר עקב מדורות ל"ג בעומר.

 

מדורות לג בעומר רשב''י זיהום אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד