כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024

עסקת מכירת מניות: כך השמיטו האחים הכנסות של מיליונים

שני אחים חשודים בהשמטת הכנסות בסכום של כ-3 מיליון ש"ח מעסקת מכירת מניות, תוך ניצול פטור תושב חוזר ותיק

עסקת מכירת מניות: כך השמיטו האחים הכנסות של מיליונים
מחשבון. אילוסטרציה צילום: pixabay

שני אחים הובאו היום (שלישי) בפני בית משפט השלום בחיפה בחשד להשמטת הכנסות בסכום של כ-3 מיליון ש"ח מעסקת מכירת מניות, תוך ניצול פטור ממס עבור תושב חוזר ותיק של אחד מהם, במטרה להתחמק מתשלום מס.

מבקשת המעצר, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עולה כי השניים, בעלים של חברת "איזיטק בע"מ" העוסקת בפיתוח תוכנות, מכרו בשנת 2011 טכנולוגיה לחברה בשם RPJV הרשומה בקפריסין תמורת מניות בחברה. מניות אלה נרשמו לטובת אחד האחים, וקבלתם לא דווחה לרשות המסים כנדרש בחוק. בנוסף, באותה שנה נמכרו מניותיו בחברת "איזיטק" של האח האחד לאחיו כאשר עסקה זו לא דווחה גם היא לרשות המסים ולא שולם בגינה המס הנדרש.

עוד עולה מבקשת המעצר, כי בשנת 2017 מניותיו של האח בחברת RPJV נמכרו תמורת מיליון אירו, וכי החשודים הציגו מצג לפיו אחד מהם מחזיק בנאמנות 80% ממניות אלו עבור אחיו שהינו תושב חוזר ותיק החל משנת 2009 ולכן זכאי לפטור של 10 שנים על הכנסות שנבעו לו מחוץ לישראל, זאת כדי להתחמק מתשלום מס על מכירת המניות, שמקורן בחברה הרשומה בקפריסין.

השופט אבישי קאופמן מבית משפט השלום בחיפה שחרר את החשודים בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 100,000 ש"ח כל אחד, וערבות צד ג' על סך 200,000 ש"ח כל אחד.

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד