כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הנסיעה בוטלה

החיסול ששיבש את תוכניות הג'יאהד האיסלאמי

ישראל פתחה הלילה במבצע לחיסול ראשי טרור בעזה. 13 בני אדם, בהם שלושה ממנהיגי תנועת הג'יהאד האיסלאמי חוסלו. הבכירים שחוסלו וכמה פעילים נוספים היו אמורים לנסוע הבוקר למצרים, אך הנסיעה בוטלה כי הבכירים חוסלו

החיסול ששיבש את תוכניות הג'יאהד האיסלאמי
התקיפה הלילית בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

גורם בג'יהאד האסלאמי אמר ל-BBC בשפה הערבית כי הבכירים שחוסלו הלילה בעזה וכמה פעילים נוספים היו אמורים לנסוע הבוקר לביקור בקהיר - מצרים, כדי לקיים שיחות עם בכירים במודיעין המצרי.

המקור אישר ל-BBC כי "המנהיגים שחוסלו בנוסף למספר אנשים פוליטיים, היו אמורים לצאת הבוקר לקהיר לביקור כדי לדון עם גורמים במודיעין המצרי".

כזכור ישראל הודיעה למצרים על פתיחת המבצע הצבאי ברצועת עזה. ההודעה הגיעה למצרים דקות ספורות לאחר התקיפה האווירית הראשונה על עזה.

מצרים גינתה את התקיפות והחיסולים, בהודעה שפרסם משרד החוץ המצרי נאמר: "ההסלמה הישראלית בשטחים הפלסטיניים הכבושים, הביאה עד כה ל-13 קורבנות ול-20 פצועים. כולל אזרחים, נשים וילדים". מצרים גינתה את העליה להר הבית: "מגנים את ההסתערות של קבוצת מתנחלים למסגד אל-אקצא בשעות הבוקר, בנוסף להמשך הפלישה לערים פלסטיניות, האחרונה שבהן היא שכם".

משרד החוץ הפלסטיני קרא לקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות כדי לעצור את ה"תוקפנות", והדגיש כי פתרון מדיני מוסכם לסכסוך הוא "הדרך היחידה להשיג ביטחון ויציבות בזירת הסכסוך".

 

עזה הג'יהאד האיסלאמי מבצע מגן וחץ מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד