כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אשמת ריגול מופרכת

הקהילות היהודיות בפניה למזכיר המדינה לפעול לשחרור העיתונאי היהודי

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה קראו למזכיר המדינה אנתוני בלינקן להשתמש "בכל המשאבים הזמינים" כדי להביא לשחרורו של כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' היהודי, אוון גרשקוביץ', שעצור ברוסיה בהאשמה מופרכת של ריגול  

הקהילות היהודיות בפניה למזכיר המדינה לפעול לשחרור העיתונאי היהודי
העיתונאי אוון גרשקוביץ צילום: freepik

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה פנו למזכיר המדינה אתוני בלינקן להשתמש "בכל המשאבים הזמינים" כדי להביא לשחרורו של כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' היהודי אוון גרשקוביץ' שעצור ברוסיה באשמה מופרכת של ריגול.

מנהיגי הארגון, המייצג מאות קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב וקנדה, ריכזו חברים ותומכים בכנס וירטואלי ביום שני, במטרה להשאיר את המקרה של גרשקוביץ' באור הזרקורים. הארגון ביקש מתומכיו לחתום על מכתב למר בלינקן, אותו הם מתכוונים לשלוח בשבועיים הקרובים.

"מבחינתנו, זה אישי", נכתב במכתב. "אוון ומשפחתו הם חברים בקהילה היהודית האמריקאית שלנו אנו מודאגים מאוד לשלומו של אוון, במיוחד לאור הרקורד של מעצר רוסי של אמריקאים במקרים שונים במשך חודשים ושנים".

אוון גרשקוביץ', אזרח אמריקאי בן 31 ובנם של מהגרים יהודים סובייטים, נעצר ב-29 במרץ על ידי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, בזמן שהיה בביקור בעיר יקטרינבורג. הוא מואשם בריגול, דבר שמערכת העיתון וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף.

הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה פועלות עם ממשלות מערביות, ארגוני חדשות גלובליים, תומכי חופש העיתונות וארגוני זכויות אדם ברחבי העולם הקוראים לשחרורו המיידי של גרשקוביץ'.

"חלק מהקריאה שלנו לפעולה היא לדאוג לקהילה שלנו באשר הם", אמרה אלנה ברייטמן , סגנית נשיא לענייני ציבור בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. "זה באמת בסיסי, חשוב מאוד שלא נאבד מומנטום", אמרה.

 

אוון גרשקוביץ וול סטריט ג'ורנל רוסיה ריגול אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד