כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בהשוואה לרזים

ילדים שמנים עם הבדלים קוגניטיביים מדאיגים

ילדים שמנים מראים הבדלים קוגניטיביים מדאיגים מאשר בני גילם רזים יותר, כך לפי מחקר חדש. זה קורה בגיל מכריע שבו המוח של ילדים עדיין בתהליך של התפתחות. הצוות חקר 5,000 בני נוער בגילאי 9 עד 10

ילדים שמנים עם הבדלים קוגניטיביים מדאיגים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לבני נוער שסובלים מעודף משקל או השמנת יתר יש הבדלים בולטים בתפקוד הקוגניטיבי ובמבנה המוח מאשר לעמיתיהם הרזים יותר, כך על פי מחקר חדש. צוות בבית החולים לילדים בבוסטון גילה שלבני נוער שסבלו מהשמנת יתר היו יותר בעיות בפתרון בעיות ובחשיבה הגיונית.

"המעגלים המוחיים הנושאים תפקודים קוגניטיביים ברמה גבוהה יותר, עיבוד רגשי ותשומת לב, נמצאו טובים יותר מאשר אלו עם משקל כבד יותר" כך לפי המחקר הממצאים פורסמו בכתב העת International Journal of Obesity, ומעוררים דאגה מצד הרופאים.

"זה אזעקה שחשוב לעקוב אחר בריאות המוח של מתבגרים" כך אמרה מחברת המחקר ד"ר קתרינה סטמוליס, חוקרת ברפואת מתבגרים ומנהלת המעבדה למדעי המוח החישוביים בבית החולים לילדים בבוסטון.

היא ציינה שזה קורה בגיל מכריע שבו המוח של ילדים עדיין בתהליך של התפתחות. "גיל ההתבגרות המוקדם הוא תקופה שבה המוח מתפתח בצורה פעילה מאוד, וכאשר אזורים קדמיים של המוח, אלו המעורבים בתפקודים קוגניטיביים גבוהים יותר, משתנים מאוד ופגיעים", המשיכה. באיסוף נתונים הצוות חקר 5,000 בני נוער בגילאי 9 עד 10 ב-21 מקומות שונים ברחבי ארצות הברית.

השמנה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד