כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"עשו שיעורי בית"

כך נמנע הרב הראשי מחילול שבת בהכתרת המלך

רבה הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס ורעייתו, ליידי ולרי, התארחו בארמון סנט ג'יימס ביום שבת האחרון כדי שיוכל לשמור שבת ולהשתתף בטקס ההכתרה במנזר. היו כמה חדרים שבהם האור נדלק אוטומטית כאשר אדם נכנס פנימה. אנשי הארמון ווידאו שמישהו הולך לפני הרב כך שלא היה לו חלק בהפעלת האור

כך נמנע הרב הראשי מחילול שבת בהכתרת המלך
הרב מירוויס והמלך צ'ארלס צילום: The Royal family

הרב הראשי לבריטניה, הרב אפרים מירוויס, סיפר לעיתון היהודי הבריטי Jewish News כי הארמון עשה הכול כדי שלא יחלל חלילה שבת.

הרב הראשי היה מלא שבחים למארחיו בארמון שצוותיהם, לדבריו, "באמת עשו שיעורי בית" ויצאו מגדרם כדי להקל על "סר אפרים וליידי ולרי". לדוגמה, הוא סיפר, היו כמה חדרים שבהם האור נדלק אוטומטית כאשר אדם נכנס פנימה. "הארמון הבטיח שתמיד יהיה מישהו שילך לפנינו כך שלא היה לנו חלק בהפעלת האור".

הרב סיפר גם על ההתרגשות הגדולה: "ראיתי, ממש מולי את המלך והמלכה עם הכתרים שלהם, באותו רגע - זה היה משהו מאוד מאוד מיוחד. הייתה בזה הילה, זה היה מורגש, זה פשוט היה שם, ואפשר היה לחוש את זה. וזה היה משהו שלא התכוננתי אליו: זה פשוט הגיע, והיה מאוד חזק. זאת הייתה זכות עצומה עבורי להיות שם באותו רגע, לייצג את הקהילה שלנו".

הוא אמר שיש לו "תחושה של זכות על הכבוד שניתן לקהילה היהודית הבריטית. הרגשתי הערכה עצומה למארחים האדיבים שלנו".

"הפעם האחרונה שהיתה הכתרה בשבת הייתה 1902, עבור המלך אדוארד השביעי, והרב הראשי הרמן אדלר השתתף. הארמון רצה אותי, פשוטו כמשמעו, ללכת בעקבות הרב הראשי אדלר" אמר הרב. לאורך כל המסלול יכול היה הרב אפרים לשמוע קריאות "שלום" ו"שבת שלום" שהגיעו מיהודים ומאורחים לא יהודים.

הרב אפרים מירוויס הכתרת המלך צ'ארלס המלך צ'ארלס חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד