כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
מסעודיה לישראל

יועציו של נשיא ארה"ב יעדכנו את נתניהו על שיחות השלום

יועציו הבכירים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יטוסו היום מסעודיה לישראל, ויעדכנו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לשיחות עם סעודיה. היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן נפגש אתמול בג'דה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: הלשכה

יועציו הבכירים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יטוסו היום (שני) מסעודיה לישראל, ויעדכנו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לשיחות שקיים היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. כך דווח ב'וואלה'. 

על פי בכירים אמריקנים אחד הנושאים עליהם שוחח היועץ לביטחון לאומי סאליבן עם יורש העצר הסעודי היה המאמצים לקדם צעדי נורמליזציה נוספים בין ישראל לבין סעודיה.

ביום חמישי שעבר אמר סאליבן בנאום שנשא בוושינגטון כי השגת נורמליזציה מלאה בין ישראל לסעודיה היא אינטרס מוצהר לביטחון הלאומי עבור ארצות הברית.

"כסימן לכמה אנחנו ממוקדים בנושא הזה וכדי להבהיר לכם עד כמה אנחנו לוקחים זאת ברצינות, אני לא אומר שום דבר נוסף בעניין כדי לא לחבל במאמצים שלנו", אמר סאליבן.

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן נפגש אתמול בג'דה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. במקביל, סאליבן קיים פגישה מרובעת עם בן-סלמאן ועם היועצים לביטחון לאומי של איחוד האמירויות והודו.

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לנושא המזרח התיכון ברט מקגרק ויועצו הבכיר של ביידן לנושא אנרגיה עמוס הוכשטיין, שהשתתפו בשיחות בסעודיה אתמול, יגיעו היום לירושלים וייפגשו עם ראש הממשלה נתניהו, עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ועם ראש המל"ל צחי הנגבי.

סאליבן דן בין היתר בפגישה המרובעת אתמול עם בן סלמאן ועם הבכירים מהודו ואיחוד האמירויות על פרויקט תשתית משותף רחב היקף לחיבור המפרץ ומדינות ערב באמצעות רשת של רכבות מהירות שתחובר להודו באמצעות נתיבי ספנות מנמלי ים במזרח התיכון.

הרעיון עלה לראשונה לפני כשנה במהלך דיוני הפורום המשותף שהוקם לארצות הברית, ישראל, הודו ואיחוד האמירויות וזכה לשם I2U2.

הממשלה הקודמת שהייתה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד הציעה את הרעיון שהיה מבוסס על היוזמה של שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ לחיבור ישראל ומדינות המפרץ ברשת רכבות.

בכירים אמריקנים אמרו כי הבית הלבן החליט להשתמש ברעיון הזה ולעשות בו שינוי - כאשר במקום ישראל תשולב בפרויקט סעודיה, שהינה בעלת משאבים ויכולת גדולה לקדם מהלך משמעותי כזה. המטרה היא שאם הפרויקט יתקדם ניתן יהיה לשלב בו בעתיד גם את ישראל.

מהבית הלבן לא נמסרה תגובה.

סעודיה ארה"ב ישראל בנימין נתניהו רון דרמר צחי הנגבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}