ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הדרמה ברומניה

זרק את אשתו והתבצר: הרומנים ביקשו סיוע ממשטרת ישראל

גבר בן ה-52 ממחוז אילפוב ברומניה, התבצר בבית עם ילדה בת 5 ביום חמישי האחרון. הוא תקף את אשתו וגירש אותה מהבית, ואיים לפוצץ את הבית יחד עם הילדה שלו. משטרת ישראל סייעה למשטרת רומניה לנהל את המשא ומתן שהסתיים בצורה טובה

זרק את אשתו והתבצר: הרומנים ביקשו סיוע ממשטרת ישראל
משטרת רומניה צילום: Lucian Bode

אדם בן 52 לחייו התבצר למשך יממה שלמה עם ביתו בת ה-5 ברומניה על רקע סכסוך משפחתי כאשר הוא מאיים לפוצץ את ביתו באמצעות מיכלי דלק ובלוני גז שהיו ברשותו. יחידת המו"מ של משטרת ישראל ונציג המשטרה ברומניה סייעו לכוחות המשטרה ברומניה באירוע ההתבצרות.

הגבר בן ה-52 ממחוז אילפוב, התבצר בבית עם הילדה בת ה-5 ביום חמישי ה-4 במאי, לאחר שתקף את אשתו וגירש אותה מהבית, נעצר ביום שישי בסביבות השעה 17.00 שעון מקומי, על ידי המשטרה הרומנית, והילדה חולצה בשלום. השכנים אומרים שההתבצרות החלה לאחר שאשתו אמרה לו שהיא רוצה לעזוב אותו ותיקח איתה את בתם בת ה-5.

כלי תקשורת ברומניה דיווחו, כי הגבר היה בפיקוח של שנתיים, לאחר שנידון ל-10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, בגין נהיגה ללא רישיון. לאחר שהמשטרה הודיעה על סיום האירוע, פרסם שר הפנים, לוסיאן בודה, הודעה בעמוד הפייסבוק שלו. "כל הכבוד לשוטרים שהוכיחו לכולנו שאף משימה לא קשה מדי כשאתם מתמסרים במאה אחוז לעבודתכם, במיוחד כאשר עבודתכם פירושה הגנה על חיי האזרחים, הילדה בת ה-5 שנחטפה על ידי אביה, לא נפגעה בזכות הגיבורים הללו", כתב לוסיאן בודה.

"אלה האנשים האמיתיים של המשטרה הרומנית, אנשים שראויים לכל הכבוד וההערכה שלנו! המשימה שלהם הסתיימה בהצלחה. הילדה ניצלה, והאב נמצא במעצר", הוסיף השר בודה.

ברומניה דווח כי שני צוותים של משא ומתן, שעבדו במשמרות היו בקשר עם האבא כל הזמן, ממשטרת ישראל נמסר כי הרומנים פתחו חמ"ל עם המשטרה דרך נציג המשטרה שמוצב ברומניה. ברומניה דווח כי בשעה 4:00 לפנות בוקר ביום שישי היה רגע מתוח שבו האיש הדליק את הגז לבישול והיה חשש כי הוא יפוצץ את הבית.

מהמשטרה נמסר כי היחידה, בפיקודו של רפ"ק ליאור גנון, הקימו חפ"ק בשיתוף גורמים מקצועיים, פסיכולוגים, המחלקה לקשרי חוץ, חוקרים, מתנדבים והמחלקה לתיאום מבצעי חו"ל בחטיבת המודיעין, ופעלו לאורך כל שעות האירוע להענקת ייעוץ מקצועי והמלצות לפעולה לכוח המשא ומתן המקומי ברומניה ששהה בזירה. פעולות הסיוע של משטרת ישראל הובילו לחילוץ בת הערובה בהצלחה.

כזכור כפי שדיווחנו, במסגרת קשרי העבודה ההדוקים ובעקבות פנייה של מפכ"ל רומניה לנציג משטרת ישראל ברומניה לקבלת סיוע בעקבות האירוע, נפתח חפ"ק ונוהל משא ומתן ארוך כאשר במהלכו הרומנים קיבלו סיוע מקצועי מיחידת המשא ומתן של משטרת ישראל.

 

משטרת ישראל בני ערובה רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד