ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
"תמיד אפשר להרכיב אלטרנטיבות"

סאגת חוק הגיוס: אגודת ישראל מחריפה את המסרים מול נתניהו

באגודת ישראל ממשיכים להחריף מסרים. בביטאון של חצר 'בעלזא' נכתב מסר ברור לנתניהו ברקע האכזבה מאי קידום חוק הגיוס: "בניגוד לנדמה, תמיד אפשר להרכיב אלטרנטיבות". גולדקנופף: "יש הוראה ממועצת גדולי התורה שאם חוק הגיוס לא יעבור לפני התקציב נפרוש מהממשלה"

סאגת חוק הגיוס: אגודת ישראל מחריפה את המסרים מול נתניהו
יהדות התורה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

סאגת חוק הגיוס: בשבועות הקרובים יסתיים המועד האחרון שהעניק בג"ץ לפני פקיעת חוק הגיוס. כפי שדווח במהלך השבוע ב'בחדרי חרדים', באגודת ישראל מתעקשים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים את ההסכם הקואליציוני ולהעביר את חוק הגיוס קודם אישור התקציב.

'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי הנושא עלה לדיון בקרב חברי המועצת, וכי בקרב רוב גדולי ישראל, חברי המועצת ישנה התנגדות לדחיית חוק הגיוס. חלקם אף העבירו מסרים תקיפים כי יש להתעקש על קיום ההתחייבות בהעברת החוק מיידית עד כדי פרישה מהקואליציה.

בביטאון 'המחנה החרדי' של חסידות בעלזא שנציגה בכנסת הוא ח"כ ישראל אייכלר, משגרים מסר ברור לראש הממשלה נתניהו ברקע משבר חוק הגיוס ומשבר החינוך. "בניגוד לנדמה, תמיד אפשר להרכיב אלטרנטיבות", נכתב. 

ביטאון המחנה החרדי במסר ברור לנתניהו.

בתוך כך, יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף הבהיר בריאיון כי אם חוק הגיוס לא יעבור לפני אישור התקציב - כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים מול הליכוד, מפלגתו תפרוש מהממשלה.

גולדקנופף אמר בריאיון לעיתון 'משפחה', "ראש הממשלה קיבל ממני מידע חד משמעי ולפיו יש הוראה ממועצת גדולי התורה שאם חוק הגיוס לא יעבור לפני התקציב נפרוש מהממשלה. כל עוד אין הוראה אחרת, זה מה שנעשה".

לדבריו, "מועצת גדולי התורה אמרה לארבעת חברי 'אגודת ישראל' דברים ברורים. זה חתום בהסכם הקואליציוני. כל עוד אין הכרעה אחרת אנחנו מצווים לפעול בהתאם". 

המסר שקיבלו נציגי אגודת ישראל מהאדמו"רים נחשף לראשונה ביום שישי האחרון על ידי כותב השורות.

 

 

 

אגודת ישראל בנימין נתניהו חוק הגיוס ישראל אייכלר יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד