ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
בית הדין בהחלטה דרמטית

ההורים בירושלים יוכלו להעביר את מנהל סמינר חב"ד מתפקידו

בית דין רבני חב"ד בהחלטה דרמטית: הורים לבנות חב"ד בירושלים יוכלו להעביר את מנהל הסמינר הוותיק מתפקידו, באם יבחרו למזג את הסמינר החדש עם הוותיק. לחלופין: ההורים יוכלו להמשיך לקיים את הסמינר החדש, באחד היישובים הסמוכים לעיר

ההורים בירושלים יוכלו להעביר את מנהל סמינר חב"ד מתפקידו
הרב פרץ בלוי צילום: ישי ירושלמי

לאחר סאגה מתמשכת, בהחלטה תקדימית שניתנה השבוע החליט בית דין רבני חב"ד לאפשר להורי חב"ד בירושלים להעביר מתפקידו את הרב פרץ בלוי, מנהל סמינר ״בית חנה״ בעיר - באם ההורים יבחרו למזג את שני הסמינרים בעיר. ההחלטה מגיעה לאחר שהורים בירושלים התלוננו כי איבדו את אמונם ברב פרץ בלוי על רקע ההידרדרות הרוחנית בסמינר תחת ניהולו, ועל רקע התנהלותו הברוטלית, לטענתם, כלפי מבקריו.

בהחלטה כותבים חברי בית הדין כי אם הורי בנות חב״ד בירושלים יחליטו למזג את הסמינר החדש עם הוותיק הם יוכלו להעביר שמות של מועמדים לשמש כחברים בהנהלה החדשה של התיכון החב"די הוותיק. כאשר בסיום התהליך בית הדין יחליט על בחירתו של ועד מנהל חדש לתיכון. לדברי הרבנים, "ההנהלה החדשה תחליט על הרכב חברי העמותה של תיכון בית חנה", וכן "תמנה מנהל/ת חינוכי/ת חדש/ה לתיכון בית חנה".

בד בבד, הודיע בית הדין כי הוא מכיר בזכותם של ההורים שהחליטו להקים סמינר חדש בירושלים "לדאוג לחינוך ילדיהם כרצונם". בניגוד לדרישתו של בלוי להורות על סגירתו של הסמינר החדש שהוקם, בית הדין העמיד אפשרות נוספת בפני ההורים להמשיך את קיומו של הסמינר תוך העברתו לאחד היישובים הסמוכים לירושלים בכדי למנוע חיכוך בין המוסד החדש למוסד הוותיק. במקרה כזה, בלוי יישאר בתפקידו.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחרדי חרדים', בלוי הואשם בידי משרד החינוך ברישום כוזב של תלמידות, כאשר לפי החשד רשם את תלמידות המוסד החדש במוסד שלו בכדי ליטול התקציבים המיועדים למוסד החדש. כמו כן, בלוי ניהל קמפיין אגרסיבי כנגד המוסד החדש שכלל איומים וביזוי כבוד התורה של הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת 'פורת יוסף', שסייע בתחילת הדרך למוסד החדש.

כזכור, תחילת הפרשייה לפני כשנה, כאשר קבוצת הורים לבנות חב״ד בירושלים החליטו על הקמתו של סמינר חדש של חב״ד בעיר, לאור תלונות על התנהלותו של מנהל הסמינר "בית חנה" הרב פרץ בלוי. עם הקמת הסמינר החדש, רוב בנות חב"ד בעיר נרשמו אליו.

חב"ד סמינר בית חנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד