כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לאחר אשפוז הנער

קריאה לממשלה לשקול איסור מוחלט של יבוא סיגריות אלקטרוניות

לאחר פרסום אודות נער בן 16 מרחובות המאושפז בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן בגלל עישון סיגריה אלקטרונית, משרד הבריאות מודיע כי "צמצום תופעת העישון ונזקיה היא אחת המשימות הלאומיות החשובות בתחום בריאות הציבור"

קריאה לממשלה לשקול איסור מוחלט של יבוא סיגריות אלקטרוניות
צללית. אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

לאחר הפרסום כי נער בן 16 אושפז היום בבית החלים ברחובות בגלל עישון סיגריה אלקטרונית, משרד הבריאות מודיע כי "צמצום תופעת העישון ונזקיה היא אחת המשימות הלאומיות החשובות בתחום בריאות הציבור", והמשרד מחויב למאבק בעישון והשלכותיו. "לצערנו, בתוך שבועות בודדים, נער נוסף בן 16 אושפז בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות. זוהי קריאת השכמה ומשרד הבריאות נחוש לפעול על מנת לצמצם את השימוש בסיגריות אלקטרוניות שהן מוצר מזיק לבריאות".

עוד נמסר: "נוכח מימדי התפשטות התופעה בוחן המשרד את כלל הצעדים האפשריים, ופועל בדרכים רבות על מנת להעלות את המודעות לסכנות שבשימוש במוצרים אלו. הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן היא לא להתחיל לעשן".

סיגריות אלקטרוניות הן איום חדש וממשי על בריאות הילדים, בני הנוער וגם המבוגרים. "אנו קוראים להורים להכיר את האיום ולדבר עם ילדיהם על הנושא".

בשבוע שעבר החל משרד הבריאות לפעול להקמת צוות לאומי שיבחן מחדש את המדיניות ויפעל ביחד למיגור התופעה. הצוות יפעל במקביל לפעולות נוספות שנעשות יחד עם משרדי ממשלה וגורמים חברתיים על מנת להעלות מודעות לנזקי המוצרים המסוכנים האלה.

כמו כן, זימן המשרד פגישת חירום עם נציגי משרד החינוך, המיזם למיגור העישון, הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית, ונציגים נוספים על מנת לתכנן ביחד קמפיין לאומי בנושא שיפנה להורים ולילדים ויעלה מודעות לנזקי המוצרים המסוכנים האלה.

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בהמשך לדיווח על הנער בן ה-16: "אנו מאחלים החלמה מהירה לנער ומחזקים את משפחתו. הווייפ הפך למגיפה מסוכנת בקרב הילדים והנוער בישראל הממשיכה לגבות קורבנות. חיוני שהורים יהיו מודעים לתסמינים ולנזקים. מדובר במוצר מסוכן וממכר שיוצר תלות פיזית ונפשית ופוגע פגיעה אנושה בבריאות. החל משיעול, הקאות, סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, דרך פגיעה במערכת הנשימה והריאות (מחלת המאיידים הנקראת באנגלית EVALI) המובילה לקריסה נשימתית".

עוד נמסר: "בנוסף נזקים להתפתחות המוח אצל בני נוער המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה, חוסר יציבות רגשית, דיכאון, חרדה וכן לאחרונה התגלו גם שינויים גנטיים הקשורים להתפתחות גידולים סרטניים בחלל הפה, באיזור הריאות ובשלפוחית השתן אצל המשתמשים. אנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה לשקול איסור מוחלט של יבוא סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות וסיגריות אלקטרוניות בטעמים בדומה לעשרות מדינות שכבר השכילו לאסור זאת וכן קוראים למשטרת ישראל לערוך חקירה על נסיבות המכירה לקטינים. אנחנו בתקופה קשה מאוד וזמנים קשים מחייבים צעדים נחושים".

משרד הבריאות האגודה למלחמה בסרטן עישון סיגריה סיגריה אלקטרונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד