כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תיפתח חקירה?

ההנחיה של שר הכלכלה נגד חברות המזון

שר הכלכלה שוחח עם ראש רשות התחרות והנחה אותה לבדוק אם יש מקום לפתוח בבדיקה נגד חברות המזון הגדולות. ברקת: "הגיע הזמן לטפל בחוסר התחרות"

השר ניר ברקת
השר ניר ברקת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת שוחח היום (שלישי) עם ראש רשות התחרות מיכל כהן והנחה אותה לבדוק אם יש מקום לפתוח בבדיקה נגד חברות המזון הגדולות בשל העלאות המחירים שפורסמו בזו אחר זו במה שנראה כמהלך מתואם, המנוגד לחוק.

במקביל, שר הכלכלה ברקת הנחה את מנכ״ל משרדו להציג לו בהקדם הצעת חוק ממשלתית לפירוק המונופולים והקרטלים בתחום המזון בישראל.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת אמר: "הגיע הזמן לטפל במונופולים של יצרני המזון הגדולים ולהגן על הציבור מהשתוללות המחירים שלהם".

ברקת הוסיף: "תנובה יושבת על המקרר שלנו בחלב, בעוף, בבשר ובירקות הקפואים. החברה המרכזית שולטת בתחום המשקאות הקלים וגם במוצרי החלב ושטראוס שולטת על מקטעי ייצור רבים. הגיע הזמן לטפל בחוסר התחרות.

שוחחתי עם ראש רשות התחרות וביקשתי שתבדוק אם יש מקום לפתוח בחקירה לתיאום מחירים. במקביל, הנחיתי את הדרג המקצועי במשרד הכלכלה להציג לי בהקדם הצעת חוק ממשלתית שתשים סוף לשליטה של המונופולים במקטעי ייצור רבים מידי. לא נאפשר למונופולים וקרטלים להמשיך לעשוק את אזרחי ישראל", אמר.

ניר ברקת משרד הכלכלה רשות התחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד