כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"שמו אותי על הכוונת"

הפוליטיקאי חושש: סודאן תהפוך לאפגניסטן עם תנועות חמושות

בדומה ללא מעטים בארצו פוליטיקאי סודאני, נמלט בימים האחרונים בעקבות הלחימה הקשה ואחרי שכוחות ההסתערות המהירה של חמיתי בזזו את ביתו בח'רטום. בשיחה עם התקשורת הישראלית הוא אמר "שמו אותי על הכוונת לא היה אפשרי להישאר"

הפוליטיקאי חושש: סודאן תהפוך לאפגניסטן עם תנועות חמושות
מובארכ פאדל אל-מהדי צילום: כאן חדשות

בדומה ללא מעטים בארצו הפוליטיקאי הסודאני, מובארכ פאדל אל-מהדי, נמלט בימים האחרונים בעקבות הלחימה הקשה ואחרי שכוחות ההסתערות המהירה של הגנרל חמיתי בזזו את ביתו בח'רטום. בשיחה עם רועי קייס ב'כאן חדשות' הוא מספר על המצב במדינה המדמתת עם מאות הרוגים ואלפי פצועים בין כוחות חמושים.

בשיחה מגולל אל-מהדי, שר לשעבר בממשלת סודאן ויו"ר מפלגת האומה, את סיפור בריחתו למצרים אחרי שכוחות ההתערבות המהירה הסתערו על ביתו בעיד אל-פיטר: "הם הרסו הכל מבפנים. שברו את הכל. אחזור כשהלחימה תיפסק". בשיחה הוא אמר כי המצב בסודאן מצער מאוד ויש קורבנות רבים בקרב האזרחים, אך ההפיכה של חמיתי נכשלה: "הייתה פה תכנית משולשת - התקפה של אנשי חמיתי על המתקנים האסטרטגיים, בעלי ברית בצבא סודאן שידיחו את אל-בורהאן וימנו את חמיתי לנשיא וכוחות אזרחיים שהסכימו להקים ממשלה תחתיו".

התכנית הזאת של חמיתי להשתלט על ההנהגה קיבלה, לדברי הפוליטיקאי הסודאני, אור ירוק מגורמים באזור ובמערב שהוא אינו נוקב בשמם. 

לדברי יו"ר מפלגת האומה בסודאן אל-מהדי את הגלגל אי אפשר להחזיר לאחור: "אין פה שני צדדים. יש פה צד אחד – הצבא הסודאני ויש כוח שמרד בו. הצבא לא יסכים למו"מ בין אל-בורהאן לבין חמיתי. אל-בורהאן לא מקבל כרגע את ההחלטות. הוא רך ומהוסס. הצבא יסכים רק לשילוב כוחות ההתערבות המהירה בצבא".

מובארכ פאדל אל-מהדי מתח ביקורת על מדינות במערב שממשיכות לדבר על שני צדדים והעביר מסר מעניין לישראל, שלדבריו, חייבת לעמוד לצד הצבא: "כמדינה חשובה באזור קוראים לישראל לתמוך ביציבות סודאן, בעם הסודאני ובצבא סודאן כיוון שהאינטרס שלה ושל ביטחון הים האדום שסודאן לא תתפורר". הפוליטיקאי הסודאני המשיך את המסר שלו לישראל: "אם סודאן תהפוך לאפגניסטן ותנועות חמושות, קיצוניות וטרוריסטיות יחלחלו אליה וסודאן והים האדום יהיו מאוימים, כל האזור יהפוך להיות מאוים וסודאן תהיה מוקד משיכה לטרוריסטים". זווית מעניינת מאוד לאירוע.

 

רועי קייס סודן אפגניסטן הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד