כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בן גביר תקף

התקיפה בעיר העתיקה: לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא הורשעה

לוחמת מג"ב הורשעה היום בתקיפת ערבייה בעיר העתיקה | השר בן גביר תקף את השופטת: "תמוה ששופטת שזיכתה קצין שהכה נער חרדי וטענה שיש להבין ש'אינו עובד בתנאי מעבדה', לא לקחה בחשבון את העובדה שהלוחמת גם היא לא פעלה 'בתנאי מעבדה'"

ארכיון
ארכיון צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (שלישי) את לוחמת משמר הגבול אוריאן בן כליפא בתקיפת ערבייה בעיר העתיקה בירושלים לפני כשנה וחצי. משפטה של בן כליפא עורר סערה ציבורית וגרר תגובות רבות בעד השוטרת.

על פי כתב האישום שהוגש נגד בן כליפא בתחילת השנה שעברה באמצעות עו"ד שלי ערן,  היא הוצבה באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום. המתלוננת ואחיה ביקשו מהשוטרת לעבור את החסימה ואילו בן כליפא סירבה לכך. בשלב מסוים בן כליפא דחפה את המתלוננת אחורנית, המתלוננת ביקשה שלא תעשה כך והשוטרת דחפה אותה פעם נוספת. בהמשך, לאחר שאחיה של המתלוננת ניסה להתערב הנאשמת תפסה אותו בצווארון חולצתו בעוד המתלוננת ניסתה לחלצו.

בשלב זה, תפסה בן כליפא את המתלוננת, משכה והסירה ממנה את החיג'אב אשר עטתה על ראשה. אז משכה הנאשמת את שערותיה של המתלוננת, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה. במהלך משיכת החיג'אב, נשרטה השוטרת בפניה. בהמשך לכך, הנאשמת הובילה את המתלוננת אל תחנת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה. בתחנת המשטרה הנאשמת הושיבה את המתלוננת בחוזקה על הכיסא, נעמדה מולה והורתה לשוטר שהיה עמה לנעול את הדלת.

הנאשמת חנקה את המתלוננת בצווארה וטלטלה אותה מספר פעמים, למרות בקשותיה החוזרות ונשנות של המתלוננת כי תפסיק. לאחר מכן הנאשמת אזקה את המתלוננת וליוותה אותה לניידת המשטרה. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת נגרמו למתלוננת נפיחות וסימני חבלה על צווארה. בדוח הפעולה ובהודעה שמסרה במשטרה כתבה הנאשמת בכזב כי המתלוננת היא זו שתקפה אותה. בעקבות כך, המתלוננת נעצרה למשך לילה בתחנת המשטרה ונחקרה באזהרה בחשד לתקיפת שוטר. 

עו"ד אייל בסרגליק מסר: "תם אך לא נשלם. אוריאן זוכתה משיבוש הליכי משפט וזוכתה מתקיפה חבלנית והורשעה בתקיפה סתם שלא יוחסה לה בכתב האישום. נבחן את הכרעת הדין לצורך הגשת ערעור לאחר שינתן פסק דין. אין כל ספק כי הבסיס הראייתי זועק לזיכוי וכך נפעל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה לפסק הדין בעניינה של השוטרת: "תמוה ששופטת שזיכתה קצין במשטרה שהכה נער חרדי באגרופים וטענה שיש להבין ש"אינו עובד בתנאי מעבדה", לא לקחה בחשבון את העובדה שהלוחמת גם היא לא פעלה "בתנאי מעבדה". מכל מקום, מבחינתי הכרעת הדין - שאינה סופית וחלוטה, לא סוף פסוק של שירות הלוחמת במשטרה ודאי כאשר זוכתה מהעבירות החמורות. אלמד את פסק הדין, אבקש מהמפכ"ל ומפקד מג"ב לגבש עמדתם ואו אז תתקבל החלטה סופית בעניין הלוחמת".

משמר הגבול העיר העתיקה הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד