כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מהומות ענק

ממשלת צרפת: "בריונים אלימים באו להרוג שוטרים"

מאות נעצרו וכמאה שוטרים נפצעו בעימותים בפריז בין מפגינים למשטרה. ממשלת צרפת מסרה כי המשטרה בפריז, ליון ונאנט התמודדה עם "בריונים אלימים ביותר" שבאו "להרוג שוטרים"

ממשלת צרפת: "בריונים אלימים באו להרוג שוטרים"
מהומות ענק בפריז צילום: צילום מסך

יותר מ-300 מעצרים בוצעו ויותר מ-100 שוטרים נפצעו אתמול (שני) במהלך עימותים קשים בין שוטרים למפגינים בצרפת, כך אמרו גורמים רשמיים. הפגנות התקיימו בפריז כחלק מעצרות האחד במאי ברחבי אירופה בו מציינים איגודי עובדים את מאבקם נגד הממשלות.

מפגינים בבירת צרפת בה בוצעו 90 מעצרים זרקו זיקוקים ופגעו בתחנות אוטובוס, המשטרה הגיבה בירי גז מדמיע. שר הפנים של צרפת, ג'רלד דרמנין, אמר שרוב ההפגנות בצרפת היו שלוות, אך טען כי בפריז, ליון ונאנט "המשטרה התמודדה עם בריונים אלימים ביותר שבאו במטרה אחת, להרוג שוטרים ולתקוף את רכושם של אחרים".

מהומות ענק בפריז
"יש לגנות את האלימות הזו ללא סייג", הוסיף. לדבריו, כ-290 מעצרים בוצעו ברחבי המדינה ולפחות 108 שוטרים נפצעו במהלך העימותים. בסך הכל התאספו 112 אלף בני אדם להפגנות בפריז, לפי המשטרה, מתוך סך של 782 אלף איש ברחבי צרפת.

איגודי העובדים במדינה עודדו מאות אלפי אנשים להראות את תמיכתם באחד במאי מאז שנקבעו רפורמות הפנסיה השנויות במחלוקת של הנשיא עמנואל מקרון. ה"אחד במאי", שחל ב-1 במאי, מצוין במדינות רבות כיום בו נלחמים עבור זכויות עובדים באמצעות עצרות, מצעדים ואירועים אחרים שלעיתים הופכים לאלימים.

 

עמנואל מקרון פנסיה פריז צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד