כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אחרי שמינויה לקונסולית ירד מהפרק

מליאת הכנסת אישרה את מינויה של מאי גולן לשרה למעמד האשה

מליאת הכנסת אישרה את הקמת המשרד לקידום מעמד האישה, ומינוי מאי גולן לשרה האחראית עליו

מליאת הכנסת אישרה את מינויה של מאי גולן לשרה למעמד האשה
שרי הממשלה במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) להקים את המשרד לקידום מעמד האישה ולמנות את השרה מאי לתפקיד השרה לקידום מעמד האישה. 38 חברי כנסת תמכו בהחלטה לעומת 23 שהתנגדו.

כמו כן, נמסרה הודעה למליאה בדבר כוונת הממשלה להעביר מהמשרד לשוויון חברתי למשרד לקידום מעמד האישה את שטח הפעולה של קידום מעמד האישה, ובכלל זה את האחריות על הרשות לקידום מעמד האישה.

כזכור, לאחרונה דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל על מנת לשכנע את השרה ללא תיק מאי גולן להתמנות לתפקיד קונסולית ישראל בניו יורק במקום אסף זמיר שפוטר. 

גורמים פוליטיים העריכו שנתניהו פועל לפירוק מחנהו של יריב לוין בליכוד, בין היתר לאור ההבנה שלא יוכל להיענות למלוא דרישותיו גם בהמשך.

בליכוד אישרו את הדיווח ומסרו בתגובה: "ההצעה שהוצעה לשרה גולן לכהן כקונסול בניו-יורק היא בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית. בניגוד לפרסום, אין לכך שום קשר לשר לוין שאין מי שראש הממשלה מעריך וסומך עליו יותר".

עם זאת כמה ימים אחר כך דווח כי, בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטים לוותר על מינויה של השרה מאי גולן לקונסולית ישראל בניו יורק. זאת לאחר התבטאויות שהיו נגד מינויה של גולן לתפקיד מצד הממשל האמריקני.

בממשל האמריקני הגיבו ביום שישי לפרסום לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד למנות את מאי גולן לתפקיד קונסולית ישראל בניו-יורק. סגן הדובר של משרד החוץ האמריקני, ודנט פאטל נשאל אודות המינוי והתבקש להתייחס לאמירתה של גולן לפיה היא "גזענית גאה".

סגן הדובר השיב: "אני מגנה כול סוג כזה של רטוריקה ומאמין שסוג כזה של שפה מזיקה במיוחד כאשר היא מועצמת בעמדות מנהיגות". עוד הוסיף כי אין לו עדכונים נוספים ביחס למינוי.

השרה גולן התייחסה לדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לה לשמש כקונסולית ישראל בניו יורק וכתבה בטוויטר: "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה לתפקיד, אייצג 100% מעמדות המיינסטרים של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד, אליה אני שייכת".

אמש בריאיון לעמית סגל בערוץ 12, השרה מאי גולן האשימה את חבריה השרים בהדלפות נגדה, ובתדרוך בשם ראש הממשלה כי היא לא עתידה לכהן בתפקיד הקונסולית.

"ישנם סוכני כאוס בממשלת ישראל, אין ספק. סוכנים שהסטייה שלהם זה להדליף חצאי אמיתות, רבעי שקרים דמיונות מופרכים. המטרה שלהם היא ליצור קודם כל כאוס בקרבת ראש הממשלה; ההדלפה הראשונה הגיעה משר", טענה גולן.

עוד סיפרה: "אפילו לא הספקתי לשקול או להחליט. בזמן שאני בארצות הברית, שמעתי על כל הבלגן שקורה פה. קיבלתי טלפון מראש הממשלה שאמר לי – 'מאי אני צריך לפגוש אותך'. בפגישה הוא סיפר לי שיש בעיה קשה עם הדה-לגיטימציה שעושים לפיד ובנט בעולם, עם ההסברה הרעה כנגד מדינת ישראל. בשל כישורי השפה, האנגלית וההסברה שלי הוא חושב שאני נחוצה שם מאוד".

על האפשרות שההצעה הייתה ניסיון לפתור משבר פוליטי השיבה גולן: "מה שלא יודעים עליי, כל הגזענים האולטימטיביים, המתנשאים למיניהם והפרשנים באולפנים - זה שאני מסבירנית יותר טובה משהם אי-פעם חלמו. זה מה שראש הממשלה באמת יודע, בהשוואה לאחרים". עוד הוסיפה: "אם הייתי מקבלת את התפקיד הזה - הייתי הקונסולית הטובה ביותר".

מאי גולן מליאת הכנסת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד