כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"לא רוצים עוד סוריה"

סודן: הפסקת האש השברירית לא מחזיקה מעמד

הלחימה התחדשה למרות הפסקת האש ההומניטרית | כתוצאה מהקרבות, יותר מ-500 מקרי מוות נרשמו

סודן: הפסקת האש השברירית לא מחזיקה מעמד
לחימה ברחובות סודן צילום: באדיבות המצלם

החל משעות הבוקר המוקדמות נשמע היטב בבירת סודן, חרטום, רעש תקיפות האוויריות. זאת למרות הפסקת אש ההומניטרית שמטרתה לאפשר לאזרחים לברוח. הצבא טוען שהוא תוקף את העיר כדי לסלק את יריביו מהמיליציה  החצי-צבאית, כוחות התמיכה המהירים (RSF).

הלחימה התגברה למרות ששני הצדדים הלוחמים אמרו שיאריכו את ההפוגה ההומניטרית בשלושה ימים נוספים. כתוצאה מהקרבות, יותר מ-500 מקרי מוות דווחו, כאשר המספר האמיתי של הנפגעים גבוה בהרבה. מיליונים נותרו לכודים בחרטום.

מפקד הצבא, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן וראש ה-RSF, הגנרל מוחמד חמדאן דגאלו, הידוע יותר בכינויו 'המדי', נלחמים בינהם על השלטון - ולא הגיעו לכל הסכמה לגבי הכוונה לכלול את כוחות ה-RSF בצבא.

הגנרלים הסכימו על הפסקת אש הומניטרית לאחר מאמצים דיפלומטיים אינטנסיביים של מדינות שכנות, ארה"ב, בריטניה והאו"ם. היא אכן הוארכה, אבל לא החזיקה מעמד.

עם זאת, עדיין לא ברור מה יעלה בגורל השלב הבא של העסקה שהושגה בתיווך ארה"ב וסעודי.

"המדינה נמצאת כעת במלחמת אזרחים", אומר לתקשורת איש העסקים והפילנתרופ הסודני מו איברהים, "ואסור לאפשר לסכסוך שלה לזלוג אל מעבר גבולותיה ולהפוך את האזור כולו לאזור אסון".

"אנחנו לא רוצים עוד סוריה", אמר ל-BBC, והוסיף כי היה קשה לכל צד לנצח באופן מוחלט.

אתמול הזהיר ראש ממשלת סודאן לשעבר, עבדאללה חמדוק, כי הסכסוך בארצו עלול להביא למצב גרוע יותר מהמצב ששורר בסוריה ובלוב. "הלחימה בין הצבא הסדיר לכוחות התמיכה המהירים החצי-צבאיים (RSF) תהיה "סיוט לעולם" אם היא תימשך", אמר.

סודן הפסקת אש מלחמת אזרחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד