כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לראשונה מאז פטירתו

מרגש: 'דעת רמח"ל' יצא ממכבש הדפוס

בשורה משמחת: יצא לאור עולם הספר 'דעת רמח"ל' - ליקוט עצום של אלפי פנינים מכלל ספרי הרמח"ל מסודרים למאות נושאים | עבודה מקיפה ונדירה שנמשכה למעלה מעשור | הספר זכה לברכתם של תלמידי חכמים וגדולי ישראל | מחיר מיוחד לרגל ההוצאה לאור | כל הפרטים

מרגש: 'דעת רמח"ל' יצא ממכבש הדפוס
ציון רמח"ל בכפר יאסיף צילום: My.ramhal, ויקיפדיה

עולם הספר היהודי מתבשר בימים אלו על צאתו לאור של ספר ייחודי חדש, ראשון מסוגו: 'דעת רמח"ל' – ליקוט אלפי פנינים לפי נושאים מעשרות ספרי הרמח"ל.

את שמו של רבינו הרמח"ל אין צורב ובר בי רב שלא מכיר, ספריו אשר התקבלו בכל תפוצות ישראל, ונלמדים החל מגילאים צעירים ביותר על ידי צעירי צאן קדשים, היכלי הישיבות וכלה בספריו בחכמת הסוד אשר היו מונחים באורח קבע לאורך כל מאות השנים האחרונות, על שולחנם של גדולי הדורות זי"ע ושיבל"א.

לפרטים נוספים ורכישה במחיר שלא יחזור>>>

על אף שנפטר בגיל צעיר הספיק הרמח"ל להוציא לאור סדרת ספרים ענקית בכל חלקי הפרד"ס. אמנם רוב כתביו עסקו בתורת הסוד והקבלה ובסוגיות עקרוניות ומהותיות באמונת ישראל, אך חלק ניכר מן הכתבים בקבלה ובלשון הזֹֹהר נגנזו ואבדו. הרמח"ל כתב כשמונים ספרים, אך כיום ידועים לנו רק כ-40 מהם, מה שהספיקו תלמידיו להעתיק או דברים שהוא שלח לידידיו – נותרו וחלק מהם אף יצאו בס"ד לאור.

הספר החדש דעת רמח"ל

הגותו התורנית של הרמח"ל הפכה לנחלת כל ישראל, על מגוון חוגיו ועדותיו, והיסודות אותם קבע מופיעים בכלל התנועות הרעיוניות העיקריות ביהדות, ידועה הערכתו המפורסמת של אדוננו הגר"א לחיבוריו דרך ה', מסילת ישרים, אדיר במרום ועוד. הערכה שנתנה את אותותיה גם בתנועת המוסר שהתפתחה בהמשך ובהיכלי הישיבות. יסודותיו האיתנים בקבלת האר"י ותלמידו מהרח"ו שהשפיעו רבות על עולם הקבלה הספרדי, וכך גם במשנת חסידים, בדברי הרבי הצמח צדק והרש"ב, המגיד ממעזריטש וגדולי האדמו"רים במשך כל הדורות.

מהרו לנצל את המחיר המיוחד לרגל ההוצאה לאור - לרכישה>>>

דא עקא רוב חיבוריו בלולים בחכמת האמת ומושגים רק ליושבים ראשונה במלכות, אלו אשר זכו להעמיק בתורת הסוד די צרכם, כך שדברי תורתו המובנים גם להמון העם מסתכמים במספר ספרים לא גדול.

אך לא עוד, בספר 'דעת רמח"ל' נטל על עצמו המחבר ללקט אלפי פנינים מכל ספרי הרמח"ל ולסדרם לפי נושאים, זאת ראשית במטרה לתת מפתח למבקשי תורת הרמח"ל למען הקל מעליהם את החיפוש בין בתרי הספרים, ושנית לתת טעם לאלו שאין בידם ללמוד את דברי תורתו זיע"א לעומק כפי הנדרש.

למעשה, הספר עצמו מחולק ל-13 שערים, משיח וגאולה, חכמת הקבלה, תורה ותפילה, מידות, ועוד ועוד, כך לדוגמא השער המסודר לנושאים שונים מכיל כ-249 כותרים!!, כך שכל המעיין בספר יוכל 'לטעום' מדברי תורת הרמח"ל המלוקטים לפי אותו הנושא מתוך ספריו.

לרכישת הספר>>>

החיבור שלפנינו, כתיבתו ארכה למעלה מעשור ועמל אדיר ומאמץ שלא ניתן להימדד הושקע במשך שנים לקיבוץ וליקוט המאמרים ולבירורם עד לכרך אחד, לחלקם לפי נושאים באופן שלא יפגע במשמעות הדברים הכוללת ממנה לוקטו. ולזיכוך וליבון כל שורה - עד להעלאת הספר על מכבש הדפוס. וכאמור השבוע בסייעתא דשמיא, נחגגה הוצאת הספר שמטרתו להפיץ ולהרבות דעת לחפצים ליאור באור תורתו של רבן של ישראל.

צילום מתוך הספר

היטיב להגדיר זאת מרן המשגיח רבי דן סגל שליט"א שעבר ועיין בין בתרי הספר והתבטא ובירך בהתרגשות ובחום את הקוראים בו כי "הספר יעורר תשוקה לאלו שיקראו בו - ללמוד". כאשר הספר כולו מונגש בצורה ברורה השווה לכל נפש ומעוררת רצון להחכים ולהכיר לעומק את משנתו והגותו של הרמח"ל .

בנוסף בחר המלקט להוסיף גם את 'דרוש הקיווי' והפסוקים שקבע רמח"ל לאומרם בכל יום א-ה בימי השבוע, פסוקים המסודרים לפי שמות הקודש וייחודים נעלים ומסוגלים להצלחה וברכה בכל העניינים למקפיד לאומרם בימים הקבועים.

לרגל ההוצאה לאור הספר נמכר במחיר מיוחד עם אפשרות למשלוח עד הבית. מהרו לנצל את ההזדמנות לרכוש את המפתח לאוצרו של רמח"ל במחיר השווה לכל נפש ולהביא ברכה אל ביתכם.

מהרו לנצל את המחיר המיוחד לרגל ההוצאה לאור - לרכישה>>>

צילום מתוך הספר

 

ספר רבי משה חיים לוצאטו רמח"ל דעת רמח"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד