כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
סתימת פיות

סיני שדיווח על הקורונה ישוחרר מכלא לאחר 3 שנים

הרשויות הסיניות מתכוננות לשחרר אדם שנעלם לפני שלוש שנים לאחר שפרסם סרטונים מבתי חולים עם גופות רבות במהלך התפרצות הנגיף. הוא היה אמור להשתחרר ביום ראשון, כך לפי שני אנשים שלא רצו להיות מזוהים מחשש לנקמה מצד הממשלה

חיטוי עיר בסין מנגיף הקורונה
חיטוי עיר בסין מנגיף הקורונה צילום: הרשות המקומית של העיר דאליין

השלטונות הסיניים מתכוננים לשחרר אדם שנעלם לפני שלוש שנים לאחר שפרסם סרטונים מבתי חולים מלאים עם גופות במהלך התפרצות נגיף הקורונה, כך אמרו לרשת ABC קרובי משפחתו ואדם נוסף שמכיר את המקרה שלו.

פאנג בין, ואחרים פרסמו בתחילת 2020 פרטים על המגיפה באינטרנט וברשתות החברתיות, והביכו פקידים סינים שהיו בפני ביקורת על אי שליטה בהתפרצות. הסרטון האחרון שפאנג, מוכר של בגדים סיניים מסורתיים, פרסם בטוויטר היה של פיסת נייר שקראה: "כל האזרחים מתנגדים, החזירו את הכוח לעם".

המקרה של פאנג הוא חלק מהמאמץ של בייג'ינג לפעול נגד הביקורת על הטיפול המוקדם והלוקה של סין במגיפה, מאחר והמפלגה הקומוניסטית השלטת מבקשת לשלוט בנרטיב של המדינה.

הוא היה אמור להשתחרר ביום ראשון, כך לפי שני אנשים שלא רצו להיות מזוהים מחשש לנקמה מצד הממשלה, אחד מהם אמר שפאנג נידון לשלוש שנות מאסר על "עשיית צרות", אישום מעורפל המשמש באופן מסורתי נגד מתנגדים פוליטיים.

קורונה סין מגיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד