כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הבריחה מסודן

כלי טיס בלתי מאוישים ליוו את שיירת האוטובוסים של הנמלטים

מל"טים חמושים של ארה"ב טסו מעל שיירת נמלטים לכיוון ספינות חיל הים האמריקני שמסייע בפינוי אזרחים אמריקאים בסודן שסועת המלחמה. פקיד אמריקאי אישר כי ספינת הצי אמריקנית הגיעה לפורט סודן, כדי לסייע במאמץ לפנות אזרחים אמריקאים

כלי טיס בלתי מאוישים ליוו את שיירת האוטובוסים של הנמלטים
קרבות רחוב בסודאן צילום: צילום מסך

מל"טים חמושים ליוו מאות אמריקאים כשהחלו בבריחה מסודאן שסועת המלחמה ביום שבת האחרון, בשל קרבות עזים בין הצבא לקבוצה חצי-צבאית.

כלי הטיס הבלתי מאוישים טסו מעל שיירת אוטובוסים שעשו את המסע של 800 קילומטרים מבירת האומה האפריקאית, חרטום, לפורט סודן בחוף המזרחי של המדינה, כך אישר פקיד אמריקאי שמכיר את הנושא לרשת NBC. כמה מאות אמריקאים היו על לפחות 12 אוטובוסים, אמר הפקיד.

פקיד אמריקאי אישר ביום ראשון כי ספינת הצי האמריקני, USNS Brunswick, הגיעה לפורט סודן, בסודן, כדי לסייע במאמץ לפנות אזרחים אמריקאים.

הפקיד אמר כי סביר להניח שחלק מאזרחי ארה"ב שהגיעו לפורט סודן דרך שיירת האוטובוסים המאורגנת בארה"ב יעלו על הספינה כדי לעזוב את סודן, אך הפרטים עדיין לא סגורים.

גורמים רשמיים אמרו כי ממשלת ארה"ב צפויה לפרסם נתונים מדויקים יותר של מספר האנשים שפונו בשיירה לאחר שהאמריקאים יגיעו בשלום לעיר ג'דה שבסעודיה.

הפינוי הגיע למרות הארכת הפסקת אש השברירית בין שני הגנרלים הבכירים במדינה, השליט בפועל של סודאן, הגנרל עבד אל-פתאח בורחאן, וסגנו לשעבר, הגנרל מוחמד חמדאן דגאלו - סוחר גמלים לשעבר הידוע בכינויו המדי. מי שמחזיק קבוצה צבאית יריבה. בקרבות בין השניים נהרגו מעל 500 אנשים ונפצעו מעל 5000.

 

 

סודן ארה''ב מל"טים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד