כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
כך פעלה השיטה המתוחכמת

בבית האבות בבני ברק: עקץ את הקשישים בכמאה אלף ש"ח

יחידת התביעות של מחוז ת"א הגישה כתב אישום כנגד מטפל סיעודי בקשישים שהונה אותם בזמן עבודתו בבית אבות בבני ברק בסך של 98,677 ש"ח

בבית האבות בבני ברק: עקץ את הקשישים בכמאה אלף ש"ח
שטרות כסף/שקלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב דן פתחו בחקירה בחודש מרץ, עם קבלת מספר תלונות בגין חשד להונאת קשישים על ידי עובד, מטפל סיעודי בקשישים, בבית אבות בבני ברק.

מהחקירה עלה כי העובד החשוד, שבמסגרת תפקידו סייע לקשישים, פעל בשיטה ייחודית כאשר נכנס לחדריהם של הקשישים, נטל את המכשיר הסלולארי שלהם וחייג למכשיר הסלולארי שלו על מנת לדעת את המספר. בתוך כך, לקח הנאשם את כרטיס האשראי שלהם, התחבר לאפליקציה של הכרטיס ובכך גילה את הקוד הסודי של וזאת על מנת לבצע עסקאות ומשיכות מכספומטים.

ממצאי החקירה העלו כי הנאשם פעל באותה שיטה כלפי שלושה קשישים שונים השוהים בבית האבות, תוך שהוא נטל את הכרטיס וביצע בכרטיסים עסקאות מגוונות שהבולטת היא משיכת כסף מזומן מכספומט ומעבר לכך, הזמנת אוכל, קניות במרכולים וטעינת כרטיס נסיעה.

הנאשם ביצע סה"כ 23 עסקאות באמצעות שלושת הכרטיסים בסך של 98,677 ש"ח. 

בתאריך 16.4.23, שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב דן, איתרו ועצרו את החשוד, בן 30 מכפר מרדה, ומאז מעצרו הוארך מעת לעת.

עם סיומה של חקירה מעמיקה, יחידת התביעות של משטרת מחוז ת"א, הגישה ביום חמישי, כתב אישום בגין התחזות כאדם אחר במטרה להונות, נטילה, החזקה ושימוש של רכיב חיוני באמצעי תשלום שלא בהסכמת המשלם בכוונה להשתמש בו בכוונה להונות וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים.

 

הונאה בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד