כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"לא צריך רפורמה בשביל זה"

הח"כית מהליכוד הודיעה כי תגיש מועמדות לוועדה למינוי שופטים

ח"כ גוטליב הודיעה על כוונתה להגיש מועמדות לברה בוועדה למינוי שופטים. לטענתה, אם תיבחר, היא תצליח יחד עם שר המשפטים יריב לוין למנוע את מינויו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון

הח"כית מהליכוד הודיעה כי תגיש מועמדות לוועדה למינוי שופטים
השופט יצחק עמית בוועדת הבחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) הודיעה הבוקר (ראשון) כי היא מתכוונת להגיש מועמדות לברה בוועדה למינוי שופטים. לטענתה, אם תיבחר, היא תצליח יחד עם שר המשפטים יריב לוין למנוע את מינויו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון.

גוטליב כתבה בחשבון הטוויטר: "אני מתכוונת להגיש מועמדות לוועדה למינוי שופטים. למה? כי אני ושר המשפטים לוין ושר נוסף שייבחר נהווה בלוק חוסם כנגד מינוי השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון".

גוטליב הבהירה: "לא צריך רפורמה בשביל זה, רק חוסן ועמידות מפני רפש שימשיכו להשליך לעברי על תעוזתי לשמור על הוראות החוק הקיים כלשונו".

יצוין כי לפי השיטה הנהוגה כיום במערכת המשפט הישראלית, לפיה מתמנה כנשיא בית המשפט העליון השופט בעל הוותק הרב ביותר - שיטת הסניוריטי, אמור השופט עוזי פוגלמן להתמנות לתפקיד נשיא בית המשפט העליון.

אלא שפוגלמן החליט לוותר על המינוי משום שתקופת כהונתו כנשיא, בין פרישת חיות לפרישתו שלו תהיה קצרה ביותר – פחות משנה, ולפיכך יצחק עמית, הבא בתור על פי הוותק, אמור להתמנות לנשיא לאחר פרישתה של הנשיאה חיות ב-16 באוקטובר 2023, ולהחזיק בתפקיד עד לפרישתו הצפויה ב-20 באוקטובר 2028.

טלי גוטליב יריב לוין יצחק עמית בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד