כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
השיבושים חוזרים

מתנגדי הרפורמה יקיימו יום מחאה: "נודיע להנהגה החרדית - זה נגמר"

ביום חמישי מתכננים מתנגדי הרפורמה המשפטית לקיים מחאות ברחבי הארץ כשהפעם הם מכוונים את חיצי המתקפה לעבר הציבור החרדי ונגד חוק גיוס: "נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר", מסרו המארגנים | למעלה ממאה אלף בני אדם הפגינו הערב ברחוב קפלן בתל אביב

המחאה נגד הרפורמה בב"ב
המחאה נגד הרפורמה בב"ב צילום: בחדרי חרדים

מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית הודיעו על שובם של ימי המחאות, עם תחילת כנס הקיץ של הכנסת. בתחילת ההפגנה הערב (מוצאי שבת) ברחוב קפלן בתל אביב, המארגנים הודיעו כי ביום חמישי הקרוב יתקיים "יום השוויון הלאומי" ברחבי הארץ, אותו מתכננים להקדיש ל"נושא השוויון בנטל" והמגזר החרדי. "כי אין דמוקרטיה בלי שוויון", מסרו המארגנים.

"במסגרת היום, תנועת המחאה תאבק למען השוויון, בשירות עבור המדינה ובתרומה הכלכלית ולמען כל אלו שנפגעים כלכלית ממהלכי הממשלה", מסרו מוביל המחאה והוסיפו: "הימים בהם צד אחד משרת את המדינה וגם מממן את הישיבות - בזמן שהוא מנסה לייסד פה דיקטטורת הלכה - נגמרו".

מארגני המחאות ציינו כי ב'יום השוויון הלאומי' "נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר".

במחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב משתתפים הערב למעלה ממאה אלף בני אדם. המשטרה הודיעה כי כעשרה מפגינים ניסו לרדת מיגאל אלון לכיוון כביש 20 צפון. כוח משטרה במקום בלם אותם. הפגנות רבות נערכות בשורה של מוקדים ברחבי הארץ.

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, נאם בהפגנה נגד ברעננה. בדבריו תקף גנץ את שר המשפטים יריב לוין. "תארו לעצמכם שאני כשר ביטחון הייתי הולך לתקוף את צה"ל ומשמיץ את מערכת הביטחון. זה בלתי קביל ששר משפטים תוקף, מסית ופוגע בלגיטימיות של מערכת המשפט.

"אנחנו צריכים לשמור על מדינה ישראל יהודית, דמוקרטית, מקובלת בעולם, מדינה ליברלית שיש לה חוזה בינה לבין האזרח. האויבים שלנו רואים בנו ישות אחת, הם לא מבדילים בין ימין או שמאל, ואנחנו מחויבים להמשיך לשמור על האופי הדמוקרטי שלנו, להמשיך לחיות פה אחד בשביל השני. המאבק לא הולך להיגמר בקרוב, כי הוא מאבק גם על הרפורמה אבל גם ולא פחות חשוב מכך על הערכים היהודיים והדמוקרטיים", הוסיף גנץ.

הרפורמה המשפטית מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד