כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
"הפריחו את המדבר"

הפלסטינים זועמים על נציבת האיחוד האירופי בשל "מילים גזעניות"

הפלסטינים זועמים על דבריה של ראש הנציבות האירופית כ"בלתי הולמות, שקריות ומפלות". נציבת האיחוד אמרה כי ישראל "גרמה למדבר לפרוח", והדברים עוררו זעם רב אצל הפלסטינים. משרד החוץ הפלסטיני האשים את נשיא הנציבות האירופית בגזענות

הפלסטינים זועמים על נציבת האיחוד האירופי בשל "מילים גזעניות"
הנפת דגל פלסטין. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הפלסטינים תקפו את נציבת האיחוד האירופי לאחר הודעת הברכה שפירסמה לרגל יום העצמאות של ישראל . בהודעתה שיבחה אורסולה פון דר ליין, נציבת האיחוד האירופי, בין היתר על כך ש"גרמה למדבר לפרוח", ותיאור זה הרגיז את הפלסטינים.

חילופי דברים התנהלו בין הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי. האיחוד הינו התורם העיקרי של הפלסטינים ומתקצב את הרשות הפלסטינית בעשרות מיליוני שקלים כל שנה. דובר הנציבות אמר ל-BBC: "האיחוד האירופי מופתע באופן לא נעים מההצהרה הבלתי הולמת של משרד החוץ הפלסטיני המאשים את נשיא הנציבות האירופית בגזענות". עוד אמר "אנו מבקשים הבהרות מהרשויות הפלסטיניות לגבי התגובה הבלתי מקובלת הזו לסרטון שלה".

חשוב לציין כי תגובתו של משרד החוץ הפלסטיני נחשבת לתגובה נדירה מאחר ובדרך כלל לנציגים הפלסטינים בבריסל, בירת האיחוד האירופי, יש יחסים טובים עם הנציבה.

הרשות הפלסטינית זועמת על דברי גב' פון דר ליין לפיה ישראל "טיפחה אדמה עקרה", וכינתה אותה "מילים גזעניות אנטי פלסטיניות". הביטוי "פריחה במדבר" נפוץ על ידי ישראל, כדי לתאר את מה שהם רואים כהצלחתה של המדינה בפיתוח המדינה מאז הקמת המדינה ב-1948.

הפלסטינים טוענים שתיאור זה מוחק את ההיסטוריה שלהם ומצביע על כך שהאדמה הייתה בעבר לא מיושבת או לא מטופחת. בשל כך, הרשות הפלסטינית דורשת התנצלות מנשיאת הנציבות האירופית.

"לפני שבעים וחמש שנים, חלום התגשם עם יום העצמאות של ישראל", אמרה גב' פון דר ליין בהודעתה. "אחרי הטרגדיה הגדולה ביותר בתולדות האנושות, העם היהודי יכל סוף סוף לבנות בית בארץ המובטחת. היום אנו חוגגים 75 שנים של דמוקרטיה תוססת בלב המזרח התיכון, 75 שנים של דינאמיות, כושר המצאה וחידושים פורצי דרך. ממש הפרחת המדבר, כפי שיכולתי לראות בביקורי בנגב בשנה שעברה".

הרשות הפלסטינית טוענת כי הנציבה "מבצעת דה-הומניזציה ומוחקת את העם הפלסטיני ומזייפת את ההיסטוריה והציוויליזציה העשירה שלו".

האיחוד האירופי פלסטינים יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}