כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
ישלם את הוצאות המשפט

למרות חסינותו: ביהמ"ש אישר לגלאון לתבוע את בן גביר

בית משפט השלום בירושלים אישר ליו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, לנהל תביעת לשון הרע נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שטען בזמן מערכת הבחירות האחרונה כי לפני יותר מעשרים שנה, גלאון "זרקה אבנים על חיילי צה"ל"

למרות חסינותו: ביהמ"ש אישר לגלאון לתבוע את בן גביר
בן גביר בבית המשפט צילום: EriK Marmor/Flash90

בית משפט השלום בירושלים אישר היום (חמישי) ליושבת ראש מרצ לשעבר, זהבה גלאון, לנהל תביעת לשון הרע נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כך מפרסם חן מענית.

גלאון תתבע את בן גביר על כך שבזמן מערכת הבחירות האחרונה טען כי לפני יותר מעשרים שנה, גלאון "זרקה אבנים על חיילי צה"ל". בן גביר אמר את הדברים בראיון לחדשות 12 וגם פרסם אותם בחשבון הטוויטר שלו.

לאחרונה ביקש השר בן גביר לסלק את התביעה על הסף וטען כי עומדת לו חסינות מפניה, אך בית המשפט דחה את הבקשה וחייב את בן גביר בהוצאות בסך 5,000 שקלים.

תביעתה של גלאון הוגשה כתביעה שכנגד, לאחר שבאוקטובר תבע אותה בן גביר בגין "הכפשות ושקרים" שפרסמה נגדו ברשת. לפי בן גביר, גלאון כינתה אותו בין היתר "תומך הטרור היחיד בכנסת" ואמרה כי "אם הילד צועק 'מוות לערבים' בחוץ, כנראה שהוא שמע את זה אצל בן גביר בבית". בכתב התביעה דרש יו"ר עוצמה יהודית מיו"ר מרצ לשעבר פיצויים בסכום של 300 אלף שקלים.

בן גביר טען כי גלאון לא יכולה לתבוע אותו בשל חסינותו. "מפסיקות בתי המשפט השונים ולאור הלכות בית המשפט העליון, עולה המסקנה הברורה כי לחברי הכנסת חסינות רחבה ובמיוחד בגין ביטויים, אמירות או פרסומים שיכולים לעלות לכדי לשון הרע", טען בפני בית המשפט. "זאת, בכדי שחברי כנסת יוכלו למלא את תפקידם ושליחותם הציבורית בצורה נאמנה ללא חשש".

עוד טען בן גביר כי כאשר חלה החסינות, על בית המשפט לקטוע את הליכי התביעה עוד בתחילתה.

השופטת אורנה סנדלר איתן דחתה את בקשתו של בן גביר, וקבעה כי השאלה אם התבטאותו נאמרה במסגרת מילוי תפקידו, באופן המקנה לו חסינות מפני תביעה, אינה פשוטה. השופטת הוסיפה כי הדברים מתחדדים נוכח העובדה שבן גביר עצמו הגיש תביעת לשון הרע נגד גלאון בגין דברים שאמרה באותה מערכת בחירות.

איתמר בן גביר זהבה גלאון תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד