כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
המועצת החסידית תכריע

חשש חרדי: לא בטוחים שתהיינה 61 אצבעות להעברת חוק הגיוס

ההתלבטות האם לדחות את חוק הגיוס הגיעה אמש לדיון בפני חברי סיעת 'אגודת ישראל' • במרכז הדיון: חשש כי חברי כנסת בליכוד יסרבו לתמוך בחוק מה שיסכן את הרוב להעברתו • ההחלטה: מועצת גדולי התורה תכריע האם להסכים לדחיית החוק עד לאחר אישור התקציב • כל הפרטים

חשש חרדי: לא בטוחים שתהיינה 61 אצבעות להעברת חוק הגיוס
חברי הכנסת של אגודת ישראל צילום: יונלן זינדל פאלש 90

חשיפה: לקראת פתיחת כנס הקיץ בשבוע הבא, נועדו אתמול (רביעי) חברי סיעת 'אגודת ישראל' לדיון במרכזו עמדה סוגיית חוק הגיוס והדילמה האם לדחות את העברת החוק לזמן לא ידוע לאחר העברת תקציב המדינה.

כזכור, בסיעות החרדיות בוחנים אפשרות לדחות את העברת חוק הגיוס, למרות שבהסכמים הקואליציוניים נחתם כי היא יעבור לצד העברת תקציב מה שיהווה ערבות להעברת חוק גיוס מוסכם על הסיעות החרדיות.

נציגי 'אגודת ישראל' הידועים כקיצוניים יותר משאר הסיעות החרדיות בכל הנוגע לגיוס, דנו באפשרויות. חברי הכנסת נטו להסכים לדחייה בהעברת חוק הגיוס. במרכז הדילמה עודכנו חברי הסיעה מיו"ר הסיעה יצחק גולדנקופף כי הרוב להעברת חוק הגיוס מוטל בספק.

לפי גורמים שנחשפו לשיחה, השר יצחק גולדנקופף הציג תרחיש אותו שמע בדיונים של ראשי הסיעות החרדיות ולפיו קיימת אפשרות כי לא יהיה רוב של 61 חברי כנסת שיבטיח את העברת חוק הגיוס, זאת בשל התנגדות שקיימת בקרב חברים בסיעת הליכוד, התנגדות דומה של קבוצת חברי כנסת להעברת הרפורמה המשפטית שנדחתה גם היא למועד לא ידוע.

בתום הדיון סוכם כי מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר יעלה את השאלה בפני חברי מועצת גדולי התורה, (כנראה לא בכינוס של המועצת), ואלה יכריעו האם להסכים לדחיית העברת חוק הגיוס או שמא להתעקש להעביר את החוק עד כדי פירוק הממשלה, זאת למרות החשש שלא יושג הרוב הדרוש לאישור החוק כנדרש

חוק הגיוס יצחק גולדקנופף אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}