כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
צפו בתיעוד

במעון הנופש בדאבוס: 'לחיים' לרגל 'יום הבהיר' של הרבי מויז'ניץ

מסיבת 'לחיים' לרגל 'יום הבהיר' - יום הולדת ה -78 של הרבי מויז'ניץ נערכה במעון הנופש בדאבוס שבשווייץ שם שוהה הרבי. מתי נודע לסבו על הולדתו? ומי הנגיד שהגיע להשתתף במעמד כמידי שנה. צפו בתיעוד

במעון הנופש בדאבוס: 'לחיים' לרגל 'יום הבהיר' של הרבי מויז'ניץ
הרבי מויז'ניץ ביום הבהיר בדאבוס צילום: באדיבות המצלם

בחסידות ויז'ניץ בכל קצווי תבל מציינים היום את יום הבהיר ו' אייר יום בו זרח אורו של האדמו"ר מויז'ניץ. לרגל המאורע ערך הבוקר הרבי 'לחיים' במעון הנופש בדאבוס שבשווייץ שם שוהה הרבי בימים אלו לצורך מנוחה.

בכל ריכוזי החסידות ובישיבות נערכו לחיים ולמדו שעות רצופות לזכותו של האדמו"ר.

האדמו"ר מויז'ניץ נולד בסוף שנות השואה האיומה, ודבר הלידה נודע לזקנו הרבי בעל ה'אמרי חיים' רק בימי חג הסוכות שנת תש"ו, ורבתה השמחה בחצר הקודש בלידת נצר קודש הנושא שמו של הסבא קדישא בעל אהבת ישראל זיע"א בן אחר בן.

כעבור 13 שנים בעת שהניח האדמו"ר תפילין אצל זקנו בעל ה'אמרי חיים'' זיע"א, הלביש הרבי זצ"ל בגדי שבת בגודל שמחתו ואף הורה לא לומר תחנון ביום גדול זה, באותה שנה הקדימו את יום העצמאות ליום חמישי ד' אייר, והאדמו"ר גם הניח תפילין באותו יום בהיות ויום ההולדת חל בשבת קודש.

בכתבי העת של אז נכתב 'ויזניץ חגגו עשור להקמת המדינה'... בעל ה'אמרי חיים' הורה לא לומר תחנון לרגל שמחת הבר מצווה, אולם כן הורה לומר תפילת 'תפילה לדוד', בהדגישו 'להוציא מליבם' שלא יחשבו שהנני חוגג יום חג קבוע ביום זה.

מעמד הנחת תפילין התקיימה בשנת תשי"ח בבית החולים אסותא שם שהה הרבי ה'אמרי חיים' אחר אירוע רפואי שעבר, אז הבחין שעובדי בית החוולים מלחשים שלא אומרים תחנון כי זה יום חג, אמר מיד לומר 'תפילה לדוד' שזה אומרים רק ביום של תחנון, אחד החסידים הסביר במאמר המוסגר: "לדאבון כל לב, החילונים של הימים ההם, כן ידעו מה זה אי אמירת תחנון, הם היו תינוקות שנשבו, לך תסביר היום לחילוני מה זה תחנון".

בשמחת ה'לחיים' שנערך בדאבוס הגיע הנגיד הרבני מתתיהו ישראל גרוזינגר שיחי' איש אמונו של האדמו"ר, אשר הגיע במיוחד למסיבת הלחיים כמידי שנה בשנה.

דאבוס שווייץ הרבי מויז'ניץ יום הבהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}