ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
יום הזיכרון

השר ארבל בבית העלמין הצבאי ברחובות: "מרכינים ראשנו"

"אנו מחבקים ביום זה ומרכינים ראשנו בפני המשפחות השכולות, ההורים השכולים והיתומים, האלמנות, האלמנים והאחים השכולים ששילמו את המחיר היקר ביותר", אמר השר ארבל בבית העלמין. הוא הוסיף: "אני מתפלל שגם בתקופות קושי ומתח ומחלוקות קשות, נשכיל כולנו לזכור כי רב המשותף על המפריד"

השר ארבל בבית העלמין הצבאי ברחובות: "מרכינים ראשנו"
השר ארבל בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי ברחובות צילום: באדיבות המצלם

שר הפנים והבריאות ח"כ משה ארבל השתתף הבוקר (יום ג') בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי ברחובות. השר הניח זר, ונשא דברים בשם ממשלת ישראל.

"כמדי שנה, שבוע לאחר שציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה והעלנו את זכרם של ששת מיליוני בני עמנו שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם, אנו מציינים היום את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ומתייחדים עם זכרם של 24,213 הנופלים, הבנים והבנות שנפלו במלחמות ישראל ובמבצעים צבאיים כדי שנוכל לחיות בארץ הזו במדינתנו החופשית. אנו מציינים היום גם את זכרם של אזרחי המדינה ותושביה שנרצחו בפעולות איבה. 4,225 חללי פעולות האיבה.

אנו מחבקים ביום זה ומרכינים ראשנו בפני המשפחות השכולות, ההורים השכולים והיתומים, האלמנות, האלמנים והאחים השכולים ששילמו את המחיר היקר ביותר, את חיי אהוביהם, כדי שאנחנו וילדינו נוכל לחיות בארץ הזו. כאבן של המשפחות ביום זה הוא כאב כולנו, האומה כולה מרכינה ראשה עימן. עם ישראל עומד עימכן.

בזכרנו את חללי מערכות ישראל עלינו לזכור גם את נכי צה"ל ופצועי צה"ל ולאחל להם רפואה שלמה ושיקום מלא בע"ה.

היום בערב נחגוג את יום העצמאות השבעים וחמישה של מדינת ישראל, בערב יום העצמאות כולנו חצויים עם רגל אחת בחגיגות החג ורגל שנייה עדיין ביום הזיכרון, זוכרים את אלו שאינם ונתנו נפשם בעד המדינה והעם, אלו שבזכותם אנו נוכל הערב לחגוג את עצמאותנו.

אני מתפלל שגם בתקופות קושי ומתח ומחלוקות קשות, נשכיל כולנו לזכור כי רב המשותף על המפריד, אנו עם אחד קטן שנלחם מיום הקמת המדינה להגנתה ושמירתה, כל מחלוקת וכל ריב אינם אלא ריב בתוך המשפחה, כך ראוי להתייחס אליהם. אני מקווה ובטוח שלפנינו ימים שקטים יותר של אחדות ופיוס בע"ה כן יהי רצון.

תהי נשמת כל הנופלים צרורה בצרור החיים, ויהי זכרם שמור וחקוק בליבנו לעד".

משה ארבל רחובות יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}