כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
כְּזֹהַר הָרָקִיעַ מַזְהִירִים

יומיים אחרי שעזבתי, שני חיילים נפלו במקום בו עמדתי

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הוא יום נוראי, כל הזכרונות צפים, במיוחד כשעולים על קברי הנופלים, מהרהרים שיכולנו אנחנו לשכב תחת המצבות הדוממות. יומיים בלבד אחרי שסיימנו שירות מילואים ארוך, נפלו שני חיילים במקום בו עמדנו רק יום קודם

יומיים אחרי שעזבתי, שני חיילים נפלו במקום בו עמדתי
סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי"ד צילום: באדיבות המצלם

במאי 2018 עשינו שירות מילואים ארוך בגזרת ג'נין, הפלוגה שלנו מגדוד 941 בוגרי נצח יהודה, הגנה על יישובים רבים הסמוכים לג'נין. לאחר שסיימנו שירות מילואים בגזרת ג'נין, החליפו אותנו חיילים בשירות סדיר, יומיים אחרי שסיימנו, נפלו שני חיילים על ידי טרוריסט פלסטיני שדרס אותם עם רכבו.

סרן זיו דאוס, בן 21 מאזור, וסמל נתנאל קהלני, בן 20 מאליקים - הם החיילים שנרצחו. הלכתי לנחם את משפחתו של זיו, אמרתי לאביו שהבן שלו עשה את הכל לפי הפקודות, מאחר ולאחר הפיגוע הופרחו שמועות באוויר לפיהן החיילים פחדו להשיב בירי, אמרתי לאביו שזהו שקר מוחלט. לא היה להם זמן להגיב, הבטחתי לו. החיילים עמדו בדיוק לפי הפקודות, גם אנחנו צייתנו לאותן פקודות, אך המחבל הצליח להשתחל במקום צר ופגע בחיילים.

סיורים במקום הפיגוע בצפון השומרון.

בזמן החפיפה בין הגדודים, זיו לקח חלק פעיל בלימוד הגזרה. לא הכרתי אותו אישית, אבל המחשבה שזה היה יכול אני במקומו עדיין מהדהדת בראשי מאז. קודם לכן, במשך חודש עמדתי באותו מקום שבו הוא נרצח. כל יום הייתי שם, יכולתי להידרס גם אני, המחבל ממש התאמץ לרצוח את החיילים, הוא נכנס במקום צר מאד, בין הג'יפ לפילבוקס, החיילים היו מאחורי מחסה, אך המחבל הארור השתחל בכוח ובמהירות ודרס אותם למוות.

אחד הדברים שממנו הכי פחדו אצלנו בגדוד, היה פיגוע דריסה, וכשסיימנו את המילואים שמחנו שהכל עבר בשלום, אבל אז אתה מגלה יומיים אחר כך שאתה בעצם ניצלת מפיגוע דריסה. הלב כואב ושבור, אין נחמה על דברים כאלה, תמיד יישאר בראש שזה יכולתי להיות אני, נזכור את הנופלים ואת גבורתם ואת מסירות נפשם, שבזמן שאנחנו מטיילים ומסתובבים בארץ, יש אנשים שמסכנים את חייהם כדי שאנחנו נוכל לישון בלילה בבטחה. יהי זכרם ברוך.

שומרון יום הזכרון חללי צה''ל פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד