כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לא זכר כמעט כלום

נער שהוכרז כמת החל לזוז בעת שהמשפחה נפרדה ממנו

צעיר בן 16, מטקסס, ארה"ב, קיבל דום לב באמצע טיפוס על סלעים באולם התעמלות, כאשר גופו הפך לפתע רפוי ולא הגיב. "הם הסתכלו עלינו ואמרו, אנחנו כל כך מצטערים, אבל הוא איננו", סיפרה האמא. אך כשנפרדו ממנו הוא התעורר

אילוסטרציה
אילוסטרציה

נער שהוכרז כמת החל לזוז בזמן שמשפחתו שבורת הלב נפרדה ממנו: סמי ברקו, בן 16 מטקסס, ארה"ב, היה באמצע לטפס על סלעים באולם ההתעמלות המקומי שלו, רגעים ספורים לאחר שהגיע לראש הפסגה הוא פתאום לא הגיב וגופו הפך רפוי.

הוריו חשבו שהוא נח אבל במקום זאת הוא עבר דום לב חמור. אמו של סמי, ג'ניפר, סיפרה לפוקס 26: "הוא טיפס לראש הקיר, צלצל בפעמון, כפי שאמרו לנו, ואז גופו נרפה, ונראה כאילו הוא שיחק או התעלף. הם לא היו בטוחים לגמרי וכשהבינו שהוא לא מגיב, הורידו אותו לאט". פרמדיקים, רופאים ועוברי אורח מיהרו לסייע לבצע החייאה במשך שעתיים אך מותו נקבע באופן טרגי.

"הם הסתכלו עלינו ואמרו, אנחנו כל כך מצטערים, אבל הוא איננו", סיפרה ג'ניפר. הרופאים עזבו את הוריו כדי להיפרד מהבן שלהם. חמש דקות אחר כך: "התחלתי לדבר איתו, רק אמרתי לו כמה אני אוהבת אותו ומצטערת שלא ידענו איך להציל אותו. פתאום, כשהתחלתי להתפלל, בעלי אמר, 'אלוהים אדירים, הוא זז', הייתי בהלם" אמרה.

מכיוון שסמי היה הרבה זמן ללא חמצן למוחו, כולם ציפו לפגיעה מוחית קטסטרופלית. במקום זאת, הוא סבל רק מאובדן זיכרון לטווח קצר. זה השתפר בהמשך, אך היה מאתגר מאוד עבור משפחתו שעודדו אותו.

לאחר ביצוע בדיקות רבות, נודע למשפחה שהם חיים עם הפרעה גנטית נדירה המשפיעה על הלב, האמא וסמי עברו שניהם ניתוח וקיבלו תרופות למניעת דום לב. הנער סבל מפציעה בעמוד השדרה במהלך דום הלב ואיבד את היכולת להזיז את רגליו. עם זאת, הוא לומד כעת ללכת שוב.

 

 

טיפוס הרים מוות מוחי טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד