כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
הסכסוך בסודן

אל בורהאן: "אני במרכז הפיקוד, ואעזוב אותו רק בארון קבורה"

יו"ר מועצת הריבונות הסודנית: "כל שדות התעופה נמצאים בשליטה של ​​הצבא, מלבד שדות התעופה של חרטום וניאלה". אל-בורהאן אמר לאל-ערביה: "כולם מפסידים במלחמה, ואנחנו קוראים לדיאלוג"

אל בורהאן: "אני במרכז הפיקוד, ואעזוב אותו רק בארון קבורה"
הכוחות החצי צבאיים ברחובות סודן צילום: צילום מסך

ראש מועצת הריבונות הסודנית, מפקד הצבא, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, אמר לערוצי אל-ערביה ואל-חד'ת, כי על שני הצדדים בסכסוך בסודאן לשבת יחד כדי למצוא מוצא בשל המשבר. אל-בורהאן, שכוחותיו מעורבים במאבק עם כוחות "התמיכה המהירה החצי-צבאיים", אמר: "על כולנו לשבת כסודנים ולמצוא את המוצא המתאים על מנת להחזיר את התקווה". הוא הוסיף: "כולם מפסידים במלחמה, ואנחנו קוראים לדיאלוג".

כוחות החצי צבאיים ברחובות סודאן
בנוגע למצב בשטח, אמר אל-בורהאן כי "כל שדות התעופה נמצאים בשליטה של ​​הצבא, מלבד שדות התעופה של חרטום וניאלה".

"אני כרגע במרכז הפיקוד, ואני אעזוב אותו רק בארון קבורה", אמר. אל-בורהאן הודיע, כי יינתן סיוע לפינוי אזרחים ונציגויות דיפלומטיות של מדינות מסודאן, על רקע העימותים העקובים מדם שפקדו את המדינה מאז יותר משבוע.

מפקד צבא סודאן האשים את כוחות התמיכה המהירה ב"הפרת משימות דיפלומטיות ללא התחשבות בחוק הבינלאומי". הוא ציין כי "קבוצות התמיכה המהירה פרוסות בשכונות מגורים, והן לוקחות אזרחים כמגן אנושי". אל-בורהאן אמר: "קבוצות התמיכה המהירה פינו בתי חולים והפכו אותם לבסיסים צבאיים", ו"תקפו חנויות, בנקים ומוסדות ממשלתיים".

בנוגע למקום הימצאו של יריבו, מוחמד חמדאן דגאלו, השיב אל-בורהאן: "אף אחד לא יודע איפה הוא, אפילו כוחותיו".

ערוץ אל ערביה מדווח כי מפקד כוחות 'התמיכה המהירה' בסודאן, מוחמד חמדאן דגאלו, אישר כי הוא נמצא בתוך חרטום ועם כוחות התמיכה המהירה. במהומות בין הצדדים נהרגו מעל 400 בני אדם ונפצעו מעל 4000.

 

סודן הרוגים ופצועים סכסוך אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}