כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
המחבלים עדיין חופשיים

השבעה בבית משפחת די: "לא לשים בסכנה גדולה מידי את החיילים"

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס ערך ביקור תנחומים בבית משפחת די באפרת. אב המשפחה אמר לו: "תעשו מה שצריך אבל מבלי לשים בסכנה גדולה מידי את החיילים או יהודים בכלל" זאת כאשר שבוע חלף מאז התרחש הפיגוע והמחבלים עדיין לא נתפסו | צפו בדו שיח בין האב לאלוף

השבעה בבית משפחת די: "לא לשים בסכנה גדולה מידי את החיילים"
אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בבית משפחת די באפרת צילום: דוברות אפרת

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס ערך ביקור תנחומים בבית משפחת די באפרת, שאיבד ביום שישי לפני שבוע את שתי בנותיו רינה ומאיה הי"ד ואת אם המשפחה לאה הי"ד בפיגוע הירי בבקעה.

כשלצידו ראש מועצת אפרת עודד רביבי, אמר האלוף לבני משפחת די: "לא הצלחנו במשימה". בהמשך התחייב: "לא נשקוט עד שנתפוס את הרוצחים". ליאו די הודה לאלוף על הביקור והוסיף "תעשו מה שצריך אבל מבלי לשים בסכנה גדולה מידי את החיילים או יהודים בכלל".

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בבית משפחת די באפרת

אתמול (חמישי) אמר שר הביטחון יואב גלנט לבני משפחת די כי מיד לאחר פיגוע הירי בבקעת הירדן הוא ביקר בזירה כדי להבין את הפרטים ולשוחח עם כוחות הביטחון שמנהלים מצוד אחר המחבלים.

''תעצומות הנפש שמגלים בני המשפחה, האב ליאו והילדים טלי, קרן ויהודה, בשעות הקשות ביותר, מעוררות התפעלות לנוכח עוצמת האמונה היהודית והציונית הבאה לידי ביטוי. מערכת הבטחון תשיג את המחבלים ואת שולחיהם ותביא אותם לדין'', הבטיח גלנט בצאתו מבית המשפחה.

אתמול ניחמו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל את משפחת די אף הם. הנשיא ורעייתו שוחחו עם האב ליאו והילדים קרן, טל ויהודה. לצד ראש המועצה עודד רביבי הודו בני המשפחה לנשיא והוסיפו כי "הביקור ורוח האחדות שהנשיא מוביל הם קרן אור בימים האלה".

גם שר התפוצות עמיחי שיקלי ערך אתמול ביקור תנחומים בבית משפחת די באפרת. שיקלי אמר לאב לואי כי "יהדות התפוצות כולה כאבה את האובדן הגדול וכי קריאתו להניף את דגל ישראל נענתה ברשתות החברתיות ברחבי העולם כולו". בני משפחת די הודו לשר על הביקור וביקשו "להמשיך ולפעול לאחדות ולחיבור שבין ישראל ליהדות התפוצות".

כזכור, בערב חג שביעי של פסח, הובאה למנוחות בבית העלמין בכפר עציון לאה (לוסי) די הי"ד, שנפטרה מפצעיה מספר ימים אחרי שנפצעה אנוש בפיגוע ירי בבקעת הירדן במהלכו נרצחו גם שתי בנותיהן שהובאו למנוחות יומיים קודם.

קרן, בתה של לאה (לוסי), ספדה לה בבכי: "אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. לאבא אמא זה כמו לאבד חיים - אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך".

ליאו די, בעלה של לוסי ספד לה בכאב: "ביום ההולדת שלי שנה שעברה לקחת אותי לטיול שבו הגענו לצומת חמרה. אמרת שאף פעם לא תרצי להגיע לשם שוב – עכשיו אני מבין למה".

"היית אמא מדהימה, תמיד אמרת שאת המנכ"לית של המשפחה ואני רק המזכירה – וצדקת. את החלטת מה הילדים יעשו, ואני רק תפעלתי אותם. קיווית שהם יכעסו עליי ולא עלייך ככה, אבל הם היו חכמים מספיק לדעת שלי לא היה מושג מה לעשות בעצמי. פחדת שבגלל זה הם יאהבו אותם פחות, בפועל הם רק אהבו אותך יותר".

"לוסי, תמיד אחכה ואוהב אותך. לא אסכים לקבל את העובדה שאת לא איתי כסימן שהאהבה שלנו כבר לא קיימת. את היית אשת חיל, "קמו בניה ויאשרוה, בעלה ויהללה" – לוסי, אני מצטער שלא עשינו זאת עד עכשיו". כך ליאו במסע הלוויה.

יהודה פוקס ליאו די האחיות די לוסי די ניחום אבלים אפרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד