כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הסעיר את העולם

צפו: רגע מעצרו של איש מודיעין שהדליף מסמכים מסווגים

איש המשמר הלאומי של מסצ'וסטס, ג'ק טייקסיירה, נעצר בביתו ביום חמישי לאחר שהיה מעורב בהדלפת עשרות מסמכי מודיעין אמריקאיים רגישים בהפרת הביטחון הלאומי הגדולה ביותר מזה 10 שנים לפחות  

צפו: רגע מעצרו של איש מודיעין שהדליף מסמכים מסווגים
מעצרו של המדליף הלאומי צילום: צילום מסך

צעיר בן ה-21 מנורת' דיטון, מסצ'וסטס, נעצר אתמול מספר שעות לאחר שה'ניו יורק טיימס' חשף כי חוקרי FBI מחפשים את ג'ק טייקסיירה, הוא נעצר בביתו ביום חמישי לאחר שהיה מעורב בהדלפת עשרות מסמכי מודיעין אמריקאיים רגישים הפרת הביטחון הלאומי הגדולה ביותר מזה 10 שנים לפחות, הדלפות שהסעירו את העולם והביכו נורא את ארה"ב.

מעצרו של המדליף הלאומי
התובע הכללי מריק גרלנד, אישר בהצהרה קצרה את מעצרו של טייקסיירה, הוא נעצר "ללא תקריות" באשמת "הפצה בלתי מורשית והעברת מידע על ידי מסמכים מסווגים". הצעיר היה חלק מהמשמר הלאומי. המשמר הלאומי פרסם הודעה שבה נאמר: "אנו מודעים לחקירה בשל התפקיד שמילא איש המשמר הלאומי של מסצ'וסטס בהדלפה האחרונה של מסמכים מסווגים מאוד".

מידע רגיש המתייחס למלחמה באוקראינה כולל פגיעות פוטנציאליות ביכולות ההגנה האווירית של אוקראינה, מידע על ישראל ודרום קוריאה הודלף, מה שעורר דאגה בינלאומית. פקידים אמריקאים נבהלו בשבוע שעבר כאשר חלק מהמסמכים עלו בערוצי הטלגרם הרוסיים.

 

 

 

 

 

 

מסמכים מסווגים FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד