כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"יופקו לקחים"

סרטון הגזענות של האולפנה מעורר זעם וגינוי

אולפנת חורב ירושלים העלתה סרטון תחת הכותרת "אם האולפנה הייתה מזרחית". הסרטון הוסר במהירות מיוטיוב, אך לא לפני שגרם לזעם נרחב. ראש הממשלה גינה ומסר: "דוחה על הסף גילויי גזענות" גם שר החינוך יואב קיש הביע זעזוע מהסרטון וקבע כי הוא מציג "גילויים איומים של גזענות"

סרטון הגזענות של האולפנה מעורר זעם וגינוי
יוטיוב צילום: pixabay

ברשתות החברתיות נרשמה סערה גדולה בעקבות סרטון לפורים שהפיקו בנות אולפנת חורב בירושלים תחת השם "אם האולפנה הייתה מזרחית". הסרטון הציג מספר סיטואציות גזעניות במיוחד, וכלל בתוכו סטריאוטיפים שונים נגד המזרחים ואף רבנים כדוגמת ה'בבא סאלי' ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

למרות שהסרטון נמחק מיוטיוב, הוא עדיין מופץ ברשתות החברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הסרטון ואמר: "דוחה על הסף את גילויי הגזענות מצד תלמידות באולפנה בירושלים, שלא מייצגות את הציבור הדתי לאומי. אין לאפליה ולגזענות שום מקום במדינת ישראל. כולנו עם אחד".

שר החינוך יואב קיש הגיב בחריפות וקבע כי הוא נחרד לצפות בסרטון המזעזע שהראה גילויים איומים של גזענות. "נחרדתי לצפות בסרטון המזעזע שמציג גילויי גזענות נוראים שאסור לנו בשום אופן לקבלם, בחברה כולה ובמוסדות החינוך בישראל בפרט. הנחיתי את מנהל מחוז ירושלים ומנהלת החמ"ד לזמן לבירור מיידי את כל הנוגעים בדבר ולדווח לי בטווח הזמן המיידי. גזענות לא בבית ספרנו", אמר.

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לסרטון ואמר כי הוא פוגע בו קשות: "הסרטון שצולם באולפנת חורב בירושלים ולועג לתלמידות מזרחיות, הכאיב לי מאד. גזענות עלובה ומקוממת, דעות קדומות, בוז ולעג לגדולי הרבנים שלנו. אני פונה לראשי האולפנה: זה לא סתם סרטון לפורים, זו גזענות טהורה נגד ציבורים גדולים מאד במדינה. עשו הכל כדי לעקור זאת מהשורש".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא לסרטון ותקף: "הגזענות של סמוטריץ׳ ובן גביר מחלחלת עמוק לתוך הציונות הדתית ומרעילה את החלקים הכי ערכיים בה. הסרטון הזה הוא חרפה ליהדות, חרפה לישראליות, וחרפה לא קטנה למגזר כולו".

גם ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה גינתה את הסרטון וקבעה כי הגזענות הקשה של בנות האולפנה שברה את ליבה. היא הדגישה שמדיניות מסוג זה היא בדיוק מה שהקואליציה מעלימה ממנה עין והיא תמשיך להיאבק לקידום החוק. היא מצפה ממשרד החינוך לפעול לאלתר נגד בית הספר והנהלתו, ולעקור את הגזענות הזו מהשורש.

באולפנת חורב התנצלו ומסרו בתגובה: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנה שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה. זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צוותי החינוך ותלמידות האולפנה".

רשתות חברתיות יוטיוב גזענות אולפנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד