כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מגבית חירום דחופה

תלמידי 'בית מאיר' מתגייסים לסייע ליתומיו של הר"מ האהוב

"זה קרה ימים אחדים לפני פסח", מספר אחד התלמידים, "לא הצלחנו להתארגן כראוי, אבל עכשיו זה הזמן לצאת למגבית חירום דחופה" • הגאון רבי חגי שלמה שמול זצ"ל הותיר אחריו תשעה יתומים ומאות תלמידים מיותמים

תלמידי 'בית מאיר' מתגייסים לסייע ליתומיו של הר"מ האהוב
הרב שמול זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

לפני כחודש התקיימה החתונה השמחה והמאושרת. בנו השלישי של הגאון רבי חגי שלמה שמול, ר"מ בישיבת 'בית מאיר' בבני ברק, בא בברית הנישואין, והשמחה הרקיעה שחקים. אבי החתן, הגאון רבי חגי שלמה שמול, רקד ופיזז בשמחה של מצוה, מלא הודיה לקב"ה שהביאו עד הלום וזיכה אותו לגדל תשעה ילדים המאירים את העולם בתורה ובמעשים טובים, שכעת השלישי מביניהם מתחתן.

לתרומה ליתומי הרב חגי שמול זצ"ל הקליקו כאן>>>

בסיום האירוע נדמו צלילי המוזיקה, והתחלפו בזעקות הסירנה של רכבי ההצלה ששעטו לעבר האולם. הרב שמול חש ברע והובהל לבית החולים, שם הלך מצבו והתדרדר עד שכעבור שבועיים השיב נשמתו ליוצרה כשהוא מוקף בבני משפחה אוהבים והמומים, שלא הצליחו לעכל את האסון הנורא שניחת עליהם בהתראה קצרה כל כך, בלי שהיתה להם הזדמנות להיפרד כראוי מאביהם ועטרת ראשם.

בפטירתו הותיר אחריו הרב שמול זצ"ל אלמנה בוכייה ורצוצה, ותשעה יתומים המומים. כאמור, רק שלושת הגדולים התחתנו, ושישה נוספים עדיין בבית, כשפרנסתם תלויה באב שהלך ואיננו, ואימם האלמנה צריכה כעת לפרנס ולכלכל אותם, ואין לה את היכולת לעשות זאת.

למרות הרצון העז של תלמידיו האוהבים, שהרב שמול בנה אותם ועיצב את אישיותם בחכמה ובתבונה רבה, העזרה שהוגשה למשפחה רחוקה מלהספיק. הימים היו ימי פסח, כולם עסוקים איש איש בביתו ובענייניו, והמגבית ליתומיו של הרב שמול התקדמה בעצלתיים.

מיד לאחר הפסח, מתחילים התלמידים, בוגרי ישיבת 'בית מאיר', להתגבש על מנת לצאת במסע נרחב לגיוס כספים: "מדובר בשישה יתומים", מסביר אחד מהם, "צריכים לדאוג להם שיהיה להם מה ללבוש מחר בבוקר, שיהיה להם לחם לאכול, שבשבת הקרובה יהיו דגים ועוף על שולחנם, זה לא ילד אחד או שניים, זאת משפחה שלמה שנשבר מטה לחמה, ומי מדבר בכלל על קרן להשאת היתומים, כדי שיוכלו בעז"ה להקים איש איש את ביתו ולהתחתן בכבוד בהגיעם לפרקם...".

תלמידיו של הרב זצ"ל פונים לבקש את עזרת הציבור הרחב, שיתרום איש איש כפי יכולתו.

לתרומה ליתומי הרב חגי שמול זצ"ל הקליקו כאן>>>

קופת העיר בית מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד