כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לקראת פרסום הדירוג

סיבה לדאגה? הדולר והאירו מתחזקים לעומת השקל

השקל ממשיך להיחלש מול הדולר והאירו • יהונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון: "השינוי האפשרי באופק מחיובי ליציב - גורם לפיחות בשקל" | מתח לקראת פרסום דירוג האשראי של ישראל מחר

סיבה לדאגה? הדולר והאירו מתחזקים לעומת השקל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שער הדולר במסחר הבין בנקאי ממשיך להתחזק ועומד נכון לאתמול (רביעי) על 3.68 שקלים ונושק ל-3.7 שקלים. גם היורו מזנק ונסחר סביב ה-4.02 שקלים.

מחר (שישי) צפויה חברת דירוג האשראי 'מודיס' לפרסם את דירוג האשראי של ישראל. במקביל גם צפוי להתפרסם מדד מחירים לצרכן של הלמ"ס והתחזיות מדברות על המשך עליית האינפלציה. הורדות המחירים בדלק, חשמל ומים, צפויות להיכלל רק במדד של חודש אפריל.

לפני כחודש פרסמה חברת דירוג האשראי 'מודיס' את האזהרה שלה וקבעה כי הרפורמה המשפטית עלולה להביא להפחתת תחזית דירוג האשראי של ישראל. כיום דירוג האשראי של ישראל עומד ברמת A+. במקביל, גורמים בשוק ההון מתייחסים למתיחות הביטחונית האחרונה שהיוותה זרז לזינוק שערי המט"ח אל מול השקל, המשקיעים מצמצים חשיפה לשקל מזרימים השקעות למט"ח.

יהונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מעריך ב'כאן חדשות' כי הפרסום העתידי ביום שישי של חברת 'מודיס' על דירוג האשראי של ישראל והשינוי האפשרי באופק מחיובי ליציב, הוא גורם תומך לפיחות בשקל שאנחנו רואים בימים האחרונים. "מדובר בהמשך תופעה שראינו מאז תחילת הניסיון להביא לחקיקה משפטית, בדרך היו מספר רגיעות, אבל סך הכול המגמה היא שהשקל נחלש אל מול הדולר והיורו", אמר כץ.

"כרגע, החשש בשווקים הוא לקראת פרסום דירוג האשראי של חברת 'מודיס', ואי אפשר לפסול את ההורדה באופק הדירוג", המשיך כץ. "ישראל נמצאת באופק חיובי. המשמעות האם להשאיר את ישראל באותו דירוג או לשפר את הדירוג, כרגע נוכח התנאים בסביבה הפוליטית והכלכלית, יש חשש להורדת האופק מחויבי ליציב". כץ הוסיף כי גם ההסלמה במצב הבטחוני, הפגישה של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עם ראש הממשלה נתניהו ודבריו אחריה - תרמו לכך.

שער הדולר הדולר מזנק הדולר עולה אירו יורו שער היורו שער השקל דירוג אשראי דירוג האשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד