כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
גם אתם נפלתם?

"קבלו כרטיס לשנת נסיעות חינם ברכבת ב-10.5 ש"ח בלבד"

גם אתם נתקלתם? עמוד חדש שנפתח בפייסבוק מציע מבצע "אטרקטיבי" במיוחד: "קבלו כרטיס לשנת נסיעות חינם ב-10.5 ש"ח בלבד | מדובר בהונאה אשר מוציאה מכם את הפרטים האישיים ואת כרטיס האשראי לגורמים מפוקפקים | מה לעשות אם בכל זאת נפלתם לעוקץ? - פרטים בכתבה

"קבלו כרטיס לשנת נסיעות חינם ברכבת ב-10.5 ש"ח בלבד"
עוקץ צילום: מתוך דף הפייסבוק

הונאה חדשה בדמות פוסט שפורסם בעמוד פייסבוק, מציעה כרטיס נסיעה לרכבת ישראל למשך שנה שלמה ב-10.5₪.

"קידום ייחודי של רכבת ישראל", נכתב בפוסט ההונאה, "קבלו כרטיס לשנת נסיעות חינם ב-10.5 ש"ח בלבד, כדי לקבל כרטיס, לחץ על הכפתור למטה וענה על כמה שאלות - המבצע תקף לכל תושבי ישראל".

עמוד הפייסבוק השקרי

הדף שנושא את השם "הנחות על כרטיס רכבת", מציע ללחוץ על הלינק שבסוף הפוסט, שם תתבקשו למלא סקר ולאחר מכן לבחור מתנות כמו הגרלה, לאחר מכן תעברו לדף אחר, שם תתבקשו למלא פרטים אישיים ולקינוח, תתבקשו למלא את פרטי האשראי שלכם.

על מנת לגרום לאנשים ליפול בפח ולשתף את פרטי האשראי שלהם, הגדילו העוקצים ראש ומילאו את הפוסט בתגובות מזויפות שמהללות את המבצע וממליצות עליו, זאת בנוסף ללייקים הרבים שהפוסט קיבל במטרה ליצור רושם אמין.

"השתמשתי בכרטיס הזה בפעם הראשונה אתמול נוח מאוד, עובד בכל הערים, הצגתי את הכרטיס בדלפק וקיבלתי את הכרטיס בחינם", נכתב באחת התגובות לפוסט.

התגובות המזויפות שמוצמדות לפוסט

אם לשפוט ע"פ תגובות מזויפות נוספות, ניתן לומר בזהירות שמדובר בעוקץ שמגיע מחו"ל או מהשטחים הפלסטינים עקב העובדה שהתגובות תורגמו בוודאות לעברית: "סופר מבצע, קיבלתי את הכרטיס אתמול תודה מה שאתה צריך", נכתב ע"י גולשת שכביכול מתגוררת בירושלים.

תגובה נוספת שנכתבה כביכול ע"י תושב עכו מנסה גם כן לשוות לפוסט מראה אמין: "הכרטיס הזה ניתן לי ע"י חברים, חשבתי שזה בצחוק אבל התקשרתי לתחנה והם אישרו, זה מאוד נוח שהכרטיס תקף לשנה ואני מרוצה".

חשוב לציין כי נפלתם להונאה הזו ומילאתם את פרטי האשראי, דבר ראשון, מהרו לבטל את כרטיס האשראי, העוקץ יכול לנצל את זה שיש לו את הפרטים שלכם, כולל כתובת ומספר טלפון, ולנסות לעשות עסקאות בשמכם, שנית, וודאו שאין חיובים בכרטיס שלא ביצעתם, במידה וכן הכחישו את העסקה.

 

 

הונאה עוקץ פייסבוק פוסט אפליקציות תחבורה רכבת ישראל רב קו כרטיס רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד