כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הניצחון של המפגינים

נתניהו ויתר על הזדמנות לאחד בגלל אינטרס פוליטי // דעה

נתניהו נשא אמש הצהרה שאמורה הייתה להיות ביטחונית, אך בסופו של דבר היא הייתה פוליטית. מה שגרם לו לדבר אל הציבור היו הסקרים שלימדו על ירידה חדה בתמיכה בו ובליכוד - ולא הרצון להרגיע את הציבור. נתניהו בנאומו אולי הצליח לדבר אל המחנה שלו, אבל כהרגלו, ויתר על הצד השני | וגם, הניצחון הגדול של מפגיני השמאל וגלנט // דעה

נתניהו ויתר על הזדמנות לאחד בגלל אינטרס פוליטי // דעה
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/פלאש90

קודם הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו אמש (שני) הכתבים הפוליטיים עדכנו מלשכתו כי היא אמורה להיות הצהרה ביטחונית על רקע גל הטרור וההסלמה במספר זירות. אך במקום שנתניהו ינצל את הרגע וידבר אל כל העם וישדר מסרים מרגיעים ומאחדים, הוא שוב בחר, כהרגלו, להמשיך במסע הפילוג, לפנות לצד אחד במפה הפוליטית ולתקוף את הצד השני.

נתניהו אמנם הודה כי ישראל תחת מתקפת טרור קשה, אך בחר לא לקחת אחריות ומיד בפתח דבריו הטיל את האשמה על הממשלה הקודמת של בנט ולפיד, כאשר הממשלה בראשותו "רק" באה לתקן את הנזקים שנעשו. נתניהו, גם אם צודק בטענותיו, לא הציג תוכנית למיגור הטרור או בשורה חדשה שאמורה להעביר לציבור את המסר שיש ממשלה בירושלים ושיש על מי לסמוך.

נתניהו ניסה להעביר מסרים רק לחצי עם שתומך בו. אך ויתר במופגן על החצי השני. לדידו הם בכלל צריכים להרגיש אשמים במצב אליו נקלעה מדינת ישראל. 

נתניהו התייחס כבדרך אגב לסאגת פיטוריו של השר גלנט שהסעירה את המדינה. "לגבי שר הביטחון", אמר בשלהי הצהרתו עת הודיע כי הוא "שם מאחוריו" את חילוקי הדעות, ובעצם מבטל את פיטוריו. זהו עוד מהלך שנתניהו מסיים כמפסיד ואשר מוכיח כי מלכתחילה הייתה טעות בשיקול דעתו. זאת בניגוד לדעה הרווחת כי הוא רואה למרחקים.

צריך לומר את האמת: נתניהו הוכנע על ידי שר הביטחון שלו באופן מביש. גלנט ניצח - הוא נשאר שר הביטחון בלי להתנצל ובלי להתפטר מהכנסת כפי שדרש נתניהו. יתרה מכך, מי שקיפלו אותו לא היו מצביעיו ותומכיו, שהרי הם תמכו במהלך להעביר את גלנט מתפקידו. מי שהכניעו את נתניהו היו מפגיני המחנה הנגדי - אותו מחנה שנתניהו תקף אתמול.

ראש הממשלה שהחליט להעניק אמש הצהרה, נדרש לכך בגלל שלא יכול היה להתעלם מהמגמה העולה בסקרים ולפיה. מעט יותר מ-100 ימים אחרי הקמת הממשלה, היא מאבדת כמות גדולה של בוחרים שמאוכזבים מסיבות כאלה ואחרות. סוגיית הביטחון לבדה לא הוציאה את נתניהו לדבר לציבור, הסקרים הלא מחמיאים הם שגרמו לו להבנה כי עליו לצאת לציבור ולנסות לעצור את הדימום.

משכך, הנאום היה פוליטי, כאשר מטרת העל היא לעצור את בריחת המצביעים. לכן, מה יותר טוב מלנסות לגייס את הבייס על ידי האשמות כנגד האופוזיציה וכנגד הממשלה הקודמת משל הייתה מקור כל הצרות.

בשורה התחתונה: נתניהו בנאומו אולי הצליח לדבר אל המחנה שלו, אבל כהרגלו הוא ויתר על הצד השני. בזמן שישראל צריכה לכידות חברתית על מנת לשמור על חוסנה, נתניהו ויתר ושוב העדיף את האינטרס הפוליטי האישי על פני הלאומי.

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד