כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חשש לחיי אח ואחות שנסחפו

אם הנעדרים: "מתחננת, תתפללו לבשורות טובות"

אימם של האח והאחות, שהחיפוש אחריהם עדיין מתנהל בשל גשמים ושטפונות. פעולות נרחבות לאיתור האח והאחות מטבריה. מומחה מיחידות החילוץ אומר כי החיפושים אחר שני הנעדרים מורכבים וקשים אף יותר מהחיפושים אחרי נספי אסון נחל צפית אז נהרגו 10 צעירים

אם הנעדרים: "מתחננת, תתפללו לבשורות טובות"
חיפוש נעדרים בשטפונות בדרום צילום: דוברות המשטרה

לאחר ששלושה צעירים שנסעו ברכב בסמוך לנחל ציחור דיווחו שנקלעו לשיטפון והקשר עימם אבד, הצליחו לוחמי 669 לאתר ולחלץ אחת מהם צעירה בת 21. מחלצים רבים פועלים לאיתור חבריה, אח ואחות מטבריה, שעדיין נעדרים. החיפושים אחר השלושה החלו אתמול, סמוך לשעה שש בערב, אס דיווחו למשטרה כי הרכב שלהם נקלע לשיטפון כשהם בתוכו.

"אני מתחננת, תתפללו לבשורות טובות. בבקשה תתפללו", אמרה אימם של האח והאחות לאתר Ynet. ‏אביהם אמר ל'כאן חדשות': "רגע לפני שנסחפו הם יצרו קשר - אני בחרדה, בדאגה ובתקווה".

לדברי גורם מומחה מיחידות החילוץ, החיפושים אחר שני הנעדרים מורכבים וקשים אף יותר מהחיפושים אחרי נספי אסון נחל צפית ב-2018 אז נספו 10 צעירים. מאחר ותוואי הנחל אכזב, וכעת חלקים נרחבים ממנו יבשים, החיפושים מתנהלים גם רגלית וגם בסיוע רחפנים וכלי טיס משטרתיים וצבאיים. "זה אירוע טופוגרפי מורכב", אמר הגורם ל-Ynet.

אורי לב, קב"ט הערבה התיכונה, אמר כי, "האזור שבו איתרו את הצעירה היה אחרי הציחור, הייתה התרגשות גדולה למצוא אותה בחיים. עשינו תחקור קצר כדי להבין איפה נמצאים חבריה, אבל היא אחרי לילה קשה בשטח. היא נסחפה וראתה אותם נסחפים. כל הרכב שלהם היה מלא מים, ומצאנו אותו בלילה ריק מאדם".

סגן אלוף י', מפקד הטייסת שאיתרה את הנעדרת, סיפר ל-ynet: "אנחנו עדיין בתוך האירוע וממשיכים בחיפושים, אם הייתם שואלים אותי אתמול בלילה הייתי קצת יותר סקפטי, אבל הבוקר מצאנו את אחת מהם. אני מקווה שנאתר את הנעדרים הנוספים".

חובש מד"א אלי שריקי סיפר: "הייתי עם האמבולנס סמוך לחפ"ק החיפושים שהוקם סמוך לנחל ציחור, קיבלתי דיווח שאחת הנעדרות אותרה בחיפושים ומחולצת אלינו ע"י מסוק צבאי, העבירו לי צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, עם חבלות קלות בגוף ופגיעות קור קלות, הכנסנו אותה לאמבולנס ולאחר טיפול ראשוני וחימום הגוף באמצעים רפואיים מיוחדים, פינינו אותה לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה ובמצב יציב וקל. היא סיפרה לנו שהם נסחפו עם הרכב, בתחילה הם שהו ברכב וברגע שהוא התחיל להתמלא במים הם יצאו מהרכב ונסחפו, היא נסחפה מספר קילומטרים כשהראש מחוץ למים עד שנבלמה בסלעים שם אותרה ע"י כחות החילוץ".

כזכור מזג אוויר חריג פקד אתמול את דרום הארץ, וגרם לשטפונות מרובים בנחלי הנגב ובכבישי הדרום. אירוע הגשם החריג ביותר היה ביישוב פארן הסמוך לאילת, שבו יורדים בממוצע 33 מ"מ בשנה, ואתמול ירדו שם 46 מ"מ בתוך שלוש שעות בלבד.

גם ביוטבתה ירדו גשמים מרובים והיישוב קיבל 19 מ"מ של גשמים בתוך שלוש שעות. גשמים מרובים באופן חריג נרשמו גם בבאר שבע ובשדה בוקר. בעקבות הגשם החריג נחסמו היציאות מהעיר אילת, לכביש 90 ולכביש 12 ,לפי הדיווחים, במשטרת התנועה באילת חששו מהאפשרות שיהיו נהגים שינסו לעקוף את החסימות ולנוע בדרכי עפר החוצה מהעיר אילת. לשם כך נפרסו באזור כוחות משטרה, על מנת לוודא שהדבר לא יקרה, בגלל הסכנה הגדולה שבתנועה בכבישי האזור בזמן שטפונות.

גם שדה התעופה רמון נסגר למשך זמן מה להמראות ונחיתות, בגלל סופות חול שהשתוללו במקום, ורוח חזקה במיוחד שנישבה באזור. מטוס אחד של חברת 'ישראייר' אף נאלץ לשבו על עקבותיו ולנחות בחזרה בנתב"ג. עם זאת, כעבור זמן לא רב, חזר שדה התעופה רמון לפעילות שגרתית.

טבריה נעדרים שטפונות אח ואחות נסחפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד