כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
הוציאה ממסגר נפשי

ארה"ב טוענת שהעיתונאי היהודי עצור שלא כדין ברוסיה

ארצות הברית קבעה כי העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' נעצר "שלא בצדק" על ידי רוסיה וקראה לשחררו המיידי. גרשקוביץ' נעצר בחודש שעבר בעיר יקטרינבורג בזמן שעבד עבור הוול סטריט ג'ורנל. מאז הוא הואשם רשמית בריגול, אך העיתון מכחיש זאת בתוקף

ארה"ב טוענת שהעיתונאי היהודי עצור שלא כדין ברוסיה
העיתונאי אוון גרשקוביץ צילום: freepik

ארצות הברית קבעה כי העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' "נעצר שלא בצדק" על ידי רוסיה וקראה לשחררו המיידי. גרשקוביץ', נעצר בחודש שעבר בעיר יקטרינבורג בזמן שעבד עבור הוול סטריט ג'ורנל (WSJ). מאז הוא הואשם רשמית בריגול, אך העיתון ומחלקת המדינה מכחישים זאת בתוקף.

זו הפעם הראשונה שמוסקבה מאשימה עיתונאי אמריקאי בריגול מאז התקופה הסובייטית. המשמעות של הכינוי "נעצר שלא בצדק" בארה"ב פירושו שהתיק יועבר כעת למשרדו של השליח המיוחד לענייני בני ערובה. הדבר יהיה בעדיפות ממקרים אחרים ויאפשר לממשלה להקצות משאבים נוספים להביא לשחרורו.

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, קבע כי "אוון גרשקוביץ' נעצר שלא כדין על ידי רוסיה", כך אמר דובר מחלקת המדינה, ודנט פאטל, בהצהרה. "אנו קוראים לפדרציה הרוסית לשחרר מיד את מר גרשקוביץ'", הוסיף. "עיתונות איננה פשע. אנו מגנים את המשך דיכוי הקולות העצמאיים של הקרמלין ברוסיה, ואת מלחמתו המתמשכת נגד האמת".

בהצהרה מטעם מערכת העיתון נמסר: "ההחלטה הזו תפתח משאבים נוספים ותביא לתשומת לב ברמות הגבוהות ביותר של ממשלת ארה"ב להבטחת שחרורו, אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לתמוך באוון ובמשפחתו ונמשיך לעבוד עם משרד החוץ ועם גורמים רלוונטיים אחרים בארה"ב כדי לדחוף לשחרורו".

רוסיה לא העניקה לפקידים קונסולריים בארה"ב גישה לגרשקוביץ', דבר המפר את החוק הבינלאומי, אמר פאטל לתקשורת. בשבוע שעבר משרד החוץ הרוסי טען שנושא הגישה הקונסולרית יבוא לפתרון, אך הוסיף כי "המהומה בארה"ב על המקרה הזה, שמטרתה ללחוץ על השלטונות הרוסיים הייתה חסרת סיכוי וחסרת היגיון".

במאמר האחרון שלו בעיתון, גרשקוביץ' דיווח על הידרדרות הכלכלה של רוסיה וכיצד הקרמלין נאלץ להתמודד עם "ההוצאות הצבאיות הגואות". ארגון 'כתבים ללא גבולות' מסר, כי אוון נסע ליקטרינבורג כדי לסקר את קבוצת כח וגנר, שכירי חרב הידועים לשמצה שהשתתפה בלחימה הכבדה ביותר במזרח אוקראינה. ככל הנראה בקרמלין פחותאהבו את זה ועצרו אותו בהאשמת שווא של ריגול.

וול סטריט ג'ורנל ארה''ב רוסיה אוון גרשקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}