כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
ישראל במוקד

מסמכי הפנטגון שהודלפו עשויים להגיע ליותר מ-100. הנה ה-5 המובילים

ארצות הברית מתמודדת עם הדלפת מסמכים מסווגים, במיוחד מסמכים הקשורים למלחמה באוקראינה. לפי ה'ניו יורק טיימס' מספר המסמכים שהודלפו עשוי להגיע ליותר מ-100. הנה הבולטים שבהם  

מסמכי הפנטגון שהודלפו עשויים להגיע ליותר מ-100. הנה ה-5 המובילים
הפנטגון צילום: Pixabay

ההדלפה של המסמכים המסווגים, שחשף ה'ניו יורק טיימס' בשבוע שעבר, כוללת לא רק דיווחים ומסמכים הקשורים למלחמה באוקראינה, אלא גם ניתוחים רגישים ביותר של בעלות ברית של ארה"ב.  לפי העיתון, מספר המסמכים שהודלפו עשוי להגיע ליותר מ-100. להלן הבולטים שבהם.

1. מסמכים המתארים את מצב הצבא האוקראיני ואת התוכניות של וושינגטון ונאט"ו לתמוך בכוחות אוקראינה. מסמך אחד מפרט כיצד מערכות ההגנה האוויריות האוקראיניות S-300 יתרוקנו עד ה-2 במאי, בקצב השימוש הנוכחי שלהן. בנוסף מידע קצר על החטיבה האוקראינית ה-12 שמתגבשת.

2. מסמכים החושפים את כוונתה של ישראל לספק לאוקראינה נשק, מסמכים אלו מציגים מידע מסווג, לרבות מידע על נכונותה של ישראל לשלוח נשק קטלני לאוקראינה, למרות שהצהירה על נייטרליות.

3. מסמכים חושפים את הריגול של וושינגטון אחר פקידים בדרום קוריאה. במסמך מפורטים דיונים פרטיים בין בכירים בדרום קוריאה של הלחץ האמריקני על בעלת הברית מאסיה לסייע באספקת נשק לאוקראינה בו בזמן שמדיניות קוריאה הדרומית שלא לעשות זאת.

4. מסמכים המדברים על תמיכת המוסד בהפגנות נגד ממשלת נתניהו, טענה שהוכחשה הן על ידי המוסד והן על ידי חושף המסמך. לטענת החושפים, התוכן התפרש בצורה לא נכונה. ממסמכים אלו עלה לכאורה כי המוסד עודד את עובדיו, ואת הישראלים, להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית שנמשכת למעלה מ-3 חודשים.

5. מסמכים החושפים ריגול אמריקאי אחר נשיא אוקראינה. מסמכים אלו מדברים על הריגול של וושינגטון אחר וולודימיר זלנסקי, בעוד האחרון לא הופתע מכך ותיאר זאת כצפוי, אכזבה גדולה שררה בקרב פקידים אוקראינים, לאחר פרסום הידיעה הזו.

לפי רשת CNN, הדלפת המסמכים מעוררת דאגה רבה בקרב גורמים אמריקאים, משום שהם מאשרים כי "וושינגטון מרגלת אחרי אויבים ובני ברית". משרד המשפטים האמריקאי, שפתח ביום שבת האחרון בחקירה, מנסה לקבוע את מקור ההדלפות ועדיין בוחן את אמינות המסמכים שפורסמו.

הדלפת מסמכים הדלפת מידע ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}