כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
חשש מחידוש המהומות

עימות סביב עליית יהודים להר הבית | מפקד המחוז: "חמאס מאיים על ברכת הכהנים"

המשטרה דורשת לאסור עליית יהודים להר הבית ב-10 הימים האחרונים של הרמדאן.  בן גביר: "סגירה כזו תסכן את מתפללי הכותל בשביעי של פסח ותהווה כניעה לטרור" במקביל, במשטרה נערכים לאפשרות של חידוש המהומות הלילה בהר. מפקד המחוז: "חמאס מאיים על ברכת הכהנים"

עימות סביב עליית יהודים להר הבית | מפקד המחוז: "חמאס מאיים על ברכת הכהנים"
הר הבית צילום: פלאש 90

המשטרה המליצה לראשי מערכת הביטחון שלא לאפשר עליית יהודית להר הבית בעשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן, החל מיום שלישי הקרוב. המפכ"ל, לפי הפרסום ב-ynet, המפכ"ל אמר במהלך דיון בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון כי אין לאפשר את עליית היהודים להר מחשש לעימותים מול המתפללים המוסלמים

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר כי הוא מתנגד לסגירת הר הבית ליהודים. "סגירה כזו תסכן את מתפללי הכותל בשביעי של פסח ותהווה כניעה לטרור", אמר בן גביר. "מעריך מאוד את הגורמים הממליצים, אבל לטעמי עמדתם בעניין סגירת הר הבית בשביעי של פסח, תסכן את מתפללי הכותל המערבי, מעבר להיותה פרס לאיומים בטרור. בשביעי של פסח מגיעים המונים לרחבת הכותל ויציאת המשטרה מהר הבית מסוכנת מאוד.

לטענת בן גביר, לעמדתו, שיש לאפשר את עליית היהודים, היה שותף בכיר ביטחוני מאוד, הסבור גם הוא כי "זו טעות לסגור ההר בשביעי של פסח, וחושף את מתפללי הכותל לסכנה". בנוסף טוען השר כי גם גורמים בפיקוד המשטרה סבורים שאין צורך לסגור את ההר ובוודאי לא לעשרה ימים. "סגירת ההר בעשרת הימים הללו היא החלטה חדשה של ממשלת בנט ולא נוהג או סטטוס קוו".

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, קיים בנקודת הכותל המערבי הערכת מצב מיוחדת, בהשתתפות סגל הפיקוד של משטרת מחוז ירושלים, מפקדי המרחבים, נציגי גופי הביטחון וקצינים נוספים. בפתח הערכת המצב אמר מפקד המחוז: "אנחנו בהערכת מצב לקראת תרוויח׳ משמעותי ובהמשך תפילת הפג׳אר. עפ״י תמונת המצב נכון לעכשיו אנחנו מדברים על קריאות להפרות סדר ואלימות בהר הבית, כאשר החמאס, לאחר שהצליח לייצר אלימות ולפגוע במתפללים במסגד בלילה שקדם לערב הפסח, תחילה בעלילות הגדיים שסוכלו על ידנו, מגדיל לעשות היום בכך שמאיים על ברכת הכהנים בטענה שהיהודים הולכים להסתער על הכותל ("אל בוראק")".

"הוא טוען שאקצא בסכנה ובפועל מסכן את אקצא כל פעם מחדש ע״י הסתה והפעלה של כמה מאות צעירים. כולנו ראינו את הנזק שנגרם עוד בטרם נכנסנו לרחבות הר הבית. זיקוקים, שבירת דלתות וארונות, נזק לשטיחים ואפילו פגעו במינבר (דוכן נאומים במסגד) וכלאו לא מעט בלתי מעורבים. אז לכולנו פה ברור שמי ששומר על המסגד ועל חופש הפולחן זה אנחנו. אנחנו נערך לתרוויח׳ היום באיזון הנדרש. נאפשר את חופש הפולחן ונאפשר את הגעת המוסלמים לתפילה, נשמר את אווירת החג בשער שכם ובכפרים", הוסיף תורג'מן.

 בהמשך דבריו מפקד המחוז התייחס להיערכות למחר וציין: "כמובן שנדרש גם להר הבית, לברכת הכהנים בכותל, ולאירועי הנוצרים שמתקיימים במקביל. אנחנו נפעל בנחישות וברגישות על מנת להוביל את ההיערכות הזו, וחשוב שכולם יבינו שמי שמוביל לפגיעה בחופש הפולחן זה החמאס ואותם גורמים מסיתים. בסוף הסיסמא הזו והסלוגן ״אקצא בסכנה״- חשוב שכולם יבינו מי באמת מסכן אותו ואת חופש הפולחן. ראינו את אותה אשה מבוגרת בתפילת יום שישי בבוקר שחוטפת אבן ממפרי סדר שהשליכו אבנים לעבר המוגרבים".

 

הר הבית משטרת ישראל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד