ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
יקיימו הערכות מצב

הפיגוע בבקעה: דממה מצד ראשי הקואליציה

ראשי הקואליציה טרם הגיבו על הפיגוע הקטלני בבקעת הירדן. בתוך כך, שר הביטחון קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. לפיד: "שישי שחור וכואב". גנץ: "אין לי ספק שכוחות הביטחון יגיעו לרוצחים השפלים ולשולחיהם"

הפיגוע בבקעה: דממה מצד ראשי הקואליציה
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית התבשרו היום (שישי) על הפיגוע הקשה בצומת חמרה בבקעת בו נרצחו 2 נשים צעירות וצעירה נוספת פונתה לבית החולים על ידי מסוק. בקרב רוב בכירי הקואליציה שוררת דממת אלחוט כולל מצידו של ראש הממשלה נתניהו שטרם הגיב לפיגוע הקטלני.

מלשכת רה"מ נמסר כי: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודכן על פרטי הפיגוע בבקעה ויקיים בשעה הקרובה הערכת מצב ביטחונית".

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. השר גלנט קיבל סקירה ראשונית על חקירת הפיגוע, ועל המצוד המתקיים אחר המחבלים. שר הביטחון הנחה את הכוחות להקצות את כל המשאבים הנדרשים לירוט המחבלים, ולתגבור האבטחה על הצירים והיישובים ביו״ש ובכל רחבי ישראל.

בהערכת המצב השתתפו: הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב״כ רונן בר, ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליבה, ראש אגף אסטרטגיה בצה״ל האלוף טל קלמן, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

שר החוץ אלי כהן: יום קשה ביותר. "אני שולח את תנחומיי למשפחת הנרצחות בפיגוע האכזרי בבקעה ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לשלום הפצועה".

כהן הוסיף: "‏הטרור מרים את ראשו, ועלינו להשיב במלחמה נחושה ולהכות באויבינו ביד ברזל. ‏מחזק את כוחות הביטחון, ובטוח שישימו ידם על המחבל הנתעב".

ראשי רשויות ביהודה ושומרון הגיבו בחריפות לפיגוע תוך ביקורת על התנהלות הממשלה.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ שנחשב לבעל השפעה מול רה"מ נתניהו אמר: "ממשלת ישראל, יש לשנות מיידית את התפיסה הבטחונית ביהודה ושומרון. התפיסה הנוכחית מסכנת אותנו וגובה מחיר דמים".

לדבריו, "מרדף אחרי מחבל בודד לא מונע טרור. טרור גודעים ביד קשה ובמחיר כבד שצריכה לשלם האוכלוסיה הערבית שתומכת ברצח יהודים. הזהרנו. ביקשנו צעד מינימלי של החזרת מחסומים ונעננו בשלילה. לא הגיוני שכפר ממנו יצא מחבל ממשיך בשגרה. כך אי אפשר להמשיך. יש לשנות כיוון ולמנוע אבדן חיי אדם".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן לפיגוע בבקעה: "מול הטרור צריך להניח את המחלוקות ולפעול ביד ברזל. פיגוע נורא התרחש היום, חול המועד פסח, בבקעת הירדן. תתי אדם, מתועבים, פגעו בצעירות שהיו בדרכן לחגוג. האויב היחידי שלנו הוא הטרור שהרים את ראשו ואותו צריך לחסל, את המחבלים יש לתפוס ולוודא שלא יישארו בחיים".

נאמן הוסיף: "הגיע הזמן להפסיק עם מדיניות ההכלה וליישם מדיניות של התקפה. רק פעולה ביד קשה נגד האויב והמשך הבנייה והתפתחות של היישוב היהודי יחזירו את השקט לאזור. שום טרור לא יכניע אותנו, נמשיך לחיות ולצמוח בארץ אבותינו. אנו מוסרים תנחומים למשפחות ורפואה שלמה לפצועה בפיגוע".

ראש מועצת קרית ארבע חברון סא"ל במיל' אליהו ליבמן אמר: "הגיע הזמן שנפסיק עם הרפיסות הזו, האויב מריח חולשה והוא מנצל אותה. אין מדיניות, אין הגנה ואין התקפה. יש גורמים בהנהגה ובפקידות שעדיין מבצעים מדיניות משל עצמם".

ליבמן טען: "ממשלת ישראל רגע לפני איבוד שליטה, אני קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשאר חברי הקבינט המדיני ביטחוני לצאת למבצע רחב שיכה את האויב שלנו שוק על ירך, ללא רחמים".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד אמר: "שישי שחור וכואב. שתי נשים צעירות נרצחות בבקעה. אישה נוספת נלחמת על חייה. מחיר הטרור כבד היום והלב נשבר. אני מתפלל עם כל עם ישראל על חייה של האישה ושולח ניחומים חמים למשפחות שאיבדו היום בבקעה את היקרות להן מכל".

לפיד הוסיף: "כוחות הבטחון לא ינוחו עד שישיגו את הרוצחים הנתעבים. הטרור לא ינצח אותנו, נכה בהם ביד קשה".

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ הגיב ואמר: "מבקש להביע את תנחומיי העמוקים לקרוביהן ואוהביהן של שתי הנרצחות בפיגוע הקשה בבקעת הירדן. אני מתפלל לרפואתה השלמה של הפצועה הנוספת".

לדבריו, "‏צה"ל פרוס בכל הגזרות, מאומן ומוכן לכל תרחיש וכולנו מגבים את הלוחמים, השוטרים וכלל הכוחות שפועלים בשטח. אין לי ספק שכוחות הביטחון יגיעו לרוצחים השפלים ולשולחיהם".

ח״כ חנוך מילביצקי (הליכוד) אמר: "הטרור הערבי תמיד התאפיין בשפלות, אכזריות מיוחדת ופחדנות. ‏בני מוות מנוולים, נגיע לכולכם. משתתף בצער הבלתי נתפס של משפחות ההרוגות היום ומאחל רפואה שלימה ומהירה בע״ה לפצועה שנאבקת על חייה".

ח״כ אוהד טל הגיב ואמר: "פיגוע נוסף בבקעה, עוד נרצחים ופצועים, עוד משפחות שחרב עליהן עולמן. האחריות לשנות את המציאות היא עלינו.

טל הוסיף: "קורא לראשי מערכת הביטחון להודיע על סגר מלא בשטחים. כחבר ועדת חוץ וביטחון אדרוש לכנס דיון דחוף בצעדים האופרטיביים לגביית מחיר מאויבינו".

 

בנימין נתניהו פיגוע ירי טרור יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד