ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
נוכח אירועי הונאה

רשות ניירות פרסמה אזהרה חמורה לציבור המשקיעים

אזהרה לציבור מפני מעשי הונאה: רשות ניירות ערך מפרסמת אזהרה לציבור המשקיעים מפני העברת כספים לחשבון מתווך פיננסי לא מפוקח

רשות ניירות פרסמה אזהרה חמורה לציבור המשקיעים
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות ניירות ערך פרסמה היום (שני) אזהרה לציבור המשקיעים מפני העברת כספים לחשבון של מתווך פיננסי לא מפוקח. 

האזהרה מתפרסמת נוכח אירועים, בהם משקיעים במיזמים לא מפוקחים, העבירו כספים לחשבון של מתווך פיננסי שאינו מפוקח ושאינו בעל היתר לצורך ניהולם, לכאורה, בחשבונותיו. 

אירועים אלה הביאו לתלונות, לפיהן כי המשקיעים לא קיבלו את כספם חזרה.

מעבר לסימני האזהרה המוכרים, לגביהם הרשות שבה ומתריעה, פרסום האזהרה בעת זו מתייחס לשני מאפיינים בולטים בקרב התלונות שהתקבלו ברשות.

מאפיין ראשון הינו פנייה של גורמים שאינם מפוקחים המציגים עצמם כמנהלי השקעות, מומחים להשקעות קריפטו, ברוקרים ועוד. 

כמו כן, גורמים אלו, עלולים להציג עצמם כמתווכים פיננסים בעלי רישיון, כאשר בפועל מדובר על מתווכים פיננסים שאינם בעלי רישיון או שלא קיבלו היתר מרשות ניירות ערך או מרגולטור פיננסי רלוונטי בארץ ובחו"ל. 

נורת אזהרה חשובה – על משקיע לחשוד כאשר הוא נתקל במקרה בו מתווך פיננסי מציג את עצמו כגורם מפוקח, אך לא ניתן לאתר אותו ברשימת הגורמים המפוקחים באתרים של רשויות הפיקוח הרלוונטיות בישראל. 

לכן, הרשות מדגישה כי לפני כל השקעה מוצע לבדוק האם הגורם בעל רישיון או מפוקח על ידי רשות ניירות ערך באתר רשות ניירות ערך, או בקרב רגולטורים פיננסיים אחרים.

מאפיין שני קשור בהצעה למשקיעים להעביר את כספם לחשבון של המתווך הפיננסי שאינו בעל רישיון ושאינו מפוקח, לכאורה, לצורך ניהול ההשקעה. 

ניתן לראות כי מרבית ההצעות מסוג זה מגיעות מהרשתות החברתיות, חלקן בעברית וחלקן בשפות אחרות המדוברות בישראל (רוסית, צרפתית, אנגלית וערבית). 

כמו כן, הצעות אלו עשויות להפנות את הציבור לאתרים שנראים כמו אתרים של בתי השקעות, ברוקרים או זירות סוחר בחו"ל. 

נורת אזהרה חשובה - הצעה להעברת כספים למתווך פיננסי לא מפוקח עלולה להתברר כהונאה: רשות ניירות ערך מדגישה כי השקעות לא מפוקחות אינן בהכרח אסורות בחוק. יחד עם זאת, ככלל, השקעה בגורמים שאינם מפוקחים אינה מתאימה למשקיעים הנמנים על הציבור הרחב, 

העלולים למצוא את עצמם סופגים הפסדים כבדים וללא כל הגנה. על כן, על הציבור לנקוט משנה זהירות טרם כל החלטת השקעה ולכל הפחות לאתר מידע נוסף לגביה באינטרנט וברשתות החברתיות כגון: אזהרות מטעם רשויות וארגונים שונים, ביקורות של משקיעים אחרים וכדומה.

השקעות מטבעות קריפטו אזהרה רשות שוק ההון פיננסים הונאה פיקוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}