ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
בצל האתגר הביטחוני

נתניהו החליט לדחות את ההכרעה בעניין גלנט

שמונה ימים חלפו מאז נתניהו הכריז כי הוא מעביר את שר הביטחון גלנט מתפקידו. עם זאת, נתניהו טרם קיבל החלטה סופית וגורמים בסביבתו אמרו ש"בשל המצב הביטחוני הוא יידרש לכך רק בהמשך" 

נתניהו החליט לדחות את ההכרעה בעניין גלנט
גלנט ונתניהו צילום: יונתן סינדל/פלאש90

למעלה משבוע אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מתכוון להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט, נתניהו דוחה את הכרעתו בנושא ויידרש לכך רק בהמשך.

גורמים בסביבתו אמרו כי, "לאור המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה נתניהו יידרש לעניין שר הביטחון רק בהמשך".

יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ הגיב לדברים שיצאו מסביבת נתניהו ואמר: "דווקא בגלל האתגרים הביטחוניים על נתניהו להודיע מיד על ההחלטה להשאיר את גלנט בתפקידו. ביטחון ישראל הוא לא אודישן להצגה או סרט. אזרחי ישראל צריכים שר ביטחון קבוע. לא בהמשך, עכשיו".

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי, נתניהו וגלנט קרובים לפשרה שתמנע את יציאתו של האחרון ממשרד הביטחון.

לאורך הימים האחרונים התנהלו דיונים בתיווך יו"ר ש"ס אריה דרעי במטרה למנוע את פיטורי גלנט ממשרד הביטחון. סוכם כי שר הביטחון יתנצל בפני ראש הממשלה שישאיר אותו בתפקיד.

בסוף השבוע שעבר נמשכו השיחות ונראה כי הסיכום קרוב מתמיד וגלנט לכאורה יישאר בתפקיד. המחלוקת שנותרה היא על נוסח ההתנצלות, ראש הממשלה ביקש שגלנט יתנצל על הקריאה שלו לעצור את החקיקה, ואילו גלנט מוכן להתנצל רק על העיתוי.

יצוין כי גלנט נשא את הצהרתו בעוד ראש הממשלה שוהה בביקור מדיני בלונדון, אז במסיבת עיתונאים התריע מסכנה בביטחון המדינה ומשכך קרא להקפיא את החקיקה לצורך הידברות.

ההסלמה הביטחונית

מטוס קרב יירט הים (שני) כלי טיס בלתי מזוהה שחג מעל שמי רצועת עזה. לפי צה"ל, הכלי זוהה בשמי הרצועה והיה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר עד ליירוטו.

"הכלי לא חצה לשטח מדינת ישראל ולא היווה איום בשום שלב", מסר דובר צה"ל.

אתמול, כזכור, הפיל צה"ל כלי טיס שחדר מסוריה. כוחות צה"ל אספו היום את הכלי ונבדק אם מדובר בכלי טיס איראני.

מצה"ל נמסר אמש כי מסוקי ומטוסי קרב הוזנקו בעקבות כלי טיס בלתי מזוהה שככל הנראה חדר מכיוון סוריה לשטח ישראל.

הכלי היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר. הכלי הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב. לא הופעלה התרעה על פי המדיניות. דובר צה"ל הדגיש כי פרטי האירוע בבדיקה.

משרד ההגנה הסורי דיווח בלילה שבין שבת לראשון כי ישראל תקפה מוצבים במחוז חומס שבמרכז המדינה. מקורות מודיעיניים מערביים ציינו כי התקיפות פגעו בשורה של "בסיסי אוויר" באזור מרכזי במדינה, שבו מוצבים אנשי צבא איראנים. לפי דיווחים בכלי תקשורת במדינה ישנם חמישה פצועים בתקיפה - כולם אנשי צבא. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו בעקבות התקיפה.

בלילה שבין יום חמישי לשישי סוריה דיווחה כי הדי פיצוצים נשמעו באזור דמשק ומערכות ההגנה האווירית הסוריות פעלו נגד תקיפה באזור. סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה כי מדובר בתקיפה ישראלית. סוריה דיווחה על התקיפה לאחר חצות, סמוך לשעה 00:30.

גם בלילה שבין יום רביעי לחמישי האשימה סוריה כי ישראל תקפה באזור דמשק. לטענתה, מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד התקיפה ויירטו כמה מהטילים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, טען כי היו הרוגים בתקיפה, שבסוף התבררו כיועצים איראנים.

 

יואב גלנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}