ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
צעד תקדימי

בעקבות השביתה: סמוטריץ' הנחה להיערך לתביעה נגד ההסתדרות

מאבקי הרפורמה: בעקבות הצטרפות ההסתדרות למחאת השמאל בניסיון להשבית את המשק הישראלי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הנחה את בכירי משרדו להיערך לתביעה נגד ההסתדרות על הנזקים שנגרמו בשביתה. צעד תקדימי שסיכויי ההיתכנות המשפטיים שלו עדיין לא ברורים

בעקבות השביתה: סמוטריץ' הנחה להיערך לתביעה נגד ההסתדרות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הנחה את בכירי משרדו להיערך לתביעה נגד ההסתדרות על הנזקים שנגרמו בשביתה. כך דווח בחדשות 12. שר האוצר נועד בשעה זו עם מנכ"ל משרד האוצר ועם ראשי האגפים במשרד, בניסיון לבחון איך אפשר לאמוד את הנזקים שנגרמו ביום השביתה שעליו הכריזה ההסתדרות לאחר פיטורי שר הביטחון.

הישיבה הזו באה בהמשך לדיון שקיים אמש שר האוצר סמוטריץ' במהלכו דרש להגיב בפעולות תקיפות נגד ההסתדרות, שם הוחלט להיערך להגשת התביעה. עם זאת יצוין כי, מדובר בצעד תקדימי שסיכויי ההיתכנות המשפטיים שלו עדיין לא ברורים.

עוד הוחלט בדיון לאכוף באופן מחמיר את אי תשלום השכר לעובדים ששבתו. בנוסף נידונה בישיבה גם האפשרות לקדם חקיקה נגד ההסתדרות והגבלת זכות השביתה, אולם בשלב זה הרעיון ירד מהפרק.

כזכור, בשבוע שעבר הכריז יו"ר ההסתדרות בר-דוד על השביתה והודיע: "המדינה נעצרת כולל כולם. הקניונים ייסגרו, המפעלים ייסגרו, המדינה משותקת. ניסיתי ככל יכולתי להימנע משביתה והשבתה, אבל אי אפשר להישאר מול הקיטוב והשיסוי הזה שקורע את החברה הישראלית, זה בלתי אפשרי". חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי הצטרף: "צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מידי ולהודיע על הצטרפותו של השלטון המקומי לשביתה הכללית".

בצלאל סמוטריץ ההסתדרות ארנון בר דוד שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד