ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024

הרישיון של החברה הבני ברקית נפסל: "סייעה לארגון פשע"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הורה על התלייה מיידית של רישיונות חברת די.אי.אס קונטו בע"מ בנוסף הורה על הפסקה מיידית של כל פעילות שעניינה מתן אשראי ומתן שירות בנכס פיננסי, וכן הודיע על כוונתו לבטל את רישיונות החברה | החברה הואשמה בשורת עבירות חמורות שהעלה חשש לשלום הציבור

צ'קים. אילוסטרציה
צ'קים. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הודיעה בסוף השבוע על החלטת המפקח על שירותים פיננסיים מסודרים להתלות מידית את רישיונות חברת די.אי.סי קונטו בע"מ בהתאם לסעיף 23 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, בגין שורת עבירות חמורות.

בנוסף להתלייה המיידית של הרשיונות, הורה הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון על הפסקה מיידית של כל פעילות שעניינה מתן אשראי ומתן שירות בנכס פיננסי, וכן הודיע על כוונתו לבטל את רישיונות החברה. התליית הרישיונות בוצעה בהתאם לסעיף 23 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים) תשע"ו-2016.

התליית הרישיונות בוצעה לאחר שהוגש כתב אישום כנגד החברה ובעליה, בגין שורת עבירות חמורות, וביניהן עבירות על חוק המאבק באירגוני פשיעה, עבירות הלבנת הון ועבירות נוספות על חוק העונשין. כתב האישום מתאר מסכת עובדתית של פעילות המסייעת לארגון פשיעה, אשר יחד עם היקף העבירות, אופיין ונסיבותיהן, מקנה לעבירות חומרה מיוחדת, ומימד מסוכנות המעלה חשש לשלום הציבור.

הרחקתם של גורמים עברייניים משוק השירותים הפיננסיים, הוא אחת המטרות המרכזיות שבחקיקת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מוסדרים, לצד יצירת סביבה אמינה ובטוחה, ושמירה על טובת הצרכנים. פעולה זו מהווה חלק משיתוף הפעולה של רשות שוק ההון עם גורמי האכיפה, למיגור תופעת הפשיעה הכלכלית.

פשע ארגון פשיעה הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד