כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
תחזית עגומה

שפעת העופות עלולה להרוג אחד מכל 20 בני אדם שנדבקים

מדענים גילו כי שפעת העופות עלולה להרוג אחד מכל עשרים בני אדם שנדבקים. מדענים בבריטניה פיתחו תרחישים של העברה של שפעת העופות. המודלים שלהם מראים ש-5% מהאנשים הנגועים עלולים למות אם הנגיף יתפשט

שפעת העופות עלולה להרוג אחד מכל 20 בני אדם שנדבקים
עופות. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שפעת העופות עלולה להרוג אחד עד אחד מכל 20 אנשים שהיא מדביקה, כך על פי תרחישים הגרועים ביותר בבריטניה. רק בריטי אחד נדבק בנגיף הקטלני מאז שההתפרצות הגדולה ביותר אי פעם החלה לשטוף את העולם באוקטובר 2021. עם זאת, החששות ממגיפה נוספת מתגברות במהירות.

הנגיף כבר החל להתפשט בין יונקים, מה שגרם לראשי הבריאות לערוך מחקרים כמו בקורונה כדי לבחון כיצד התפרצות יכולה להתפשט באנשים.

בין העובדים על המודלים נמצא פרופסור ניל פרגוסון, אפידמיולוג שתחזיותיו המצמררות של התפרצות קורונה הביאו את ממשלת בריטניה להטיל את הסגר הראשון. הוא היה חלק מצוות שבדק את התרחישים. לפי תרחיש אחד, גורמים רשמיים גילו שהנגיף יכול להרוג עד 5% מהאנשים שנדבקים.

המדענים אמרו שזה תואם להתפרצות הסארס ב-2002. עם זאת, זה נמוך בהרבה מההערכות הנוכחיות. לשפעת העופות יש שיעור מוות בפועל של כ-5% בבני אדם. אך גורמים רשמיים בבריטניה מתעקשים כי הנגיף אינו "מתפשט כעת בקלות לאנשים", כך על פי הבדיקות האחרונות.

קורונה בריטניה שפעת העופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד