כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סדר פסח ל-70 דיפלומטים

צפו: השגריר היפני הקריא את עשרת המכות

השגריר ארדן ערך סדר פסח באו"ם ל-70 שגרירי מדינות מכל רחבי העולם. ארדן לשגרירים: "בעיקר באו"ם ולקראת פסח, חשוב להזכיר, שהזכות להקמת מדינה יהודית בארץ, לא ניתנה לנו על ידי האו"ם ב-1947, אלא על ידי ההבטחה של בורא עולם לאברהם, שהתממשה לאחר יציאת מצרים"

צפו: השגריר היפני הקריא את עשרת המכות
השגרירים ב'סדר פסח' צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, אירח בשיתוף עם ארגון "אש התורה", "סדר פסח" מוקדם בהשתתפות כ-70 שגרירים מכל רחבי העולם. ה"סדר" התקיים בבניין האו"ם בניו יורק, והוגשו בו מאכלי החג המסורתיים, הוקראו קטעים מההגדה, והשגרירים למדו על מסורת החג ומנהגיו. את האירוע יזם השגריר ארדן במטרה לחזק את ההכרות של שגרירי המדינות עם המסורת היהודית, מנהגיה וערכיה. בין עשרות המשתתפים באירוע נכחו שגרירת ארה,ב, שגריר אוקראינה ועוד עשרות שגרירים ממדינות שונות.

השגריר ארדן מספר על יציאת מצרים

מדברי השגריר ארדן באירוע: "יציאת מצרים וסיפור יציאתו של העם היהודי מעבדות לחירות, הפכו מזמן לסמל אוניברסלי למאבקי חירות בכל העולם – של יהודים ושל לא יהודים. חשוב לזכור, שסיפור יציאת מצרים הוא תחילת המסע של העם היהודי. המשך הסיפור- הוא הדרך הארוכה והקשה שעשינו בדרכנו אל הארץ המובטחת, להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, סיפור יציאת מצרים הוא עוד הוכחה לזכות העם היהודי לחזור למולדתו ולהקים בה מדינה".

שגריר יפן מקריא את עשרת המכות

השגריר הוסיף: "לפעמים שוכחים כאן באו"ם, שהזכות להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל לא "ניתנה" לנו על ידי האו"ם ב-1947, אלא על ידי ההבטחה של ה׳ לאברהם אבינו, שהתממשה לאחר יציאת מצרים. היום אנחנו חולקים איתכם את המסורת בת אלפי השנים של סדר הפסח, כדי שנזכור לא רק מאיפה העם היהודי הגיע אלא גם לאן היה המסע שלו ממצרים. אני מאחל, שתהיה זו שנה של חירות בכל רחבי העולם: מאוקראינה ועד לעם באיראן. חג שמח".

גלעד ארדן סדר פסח או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד