כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
חשד לקשרים עם הקומניסטים

מסמכים חושפים שה-FBI פתח בחקירה נגד איוונה טראמפ

איוונה טראמפ הייתה תחת חקירת ה-FBI במשך שנים במהלך הנישואים לטראמפ בשל קשרים עם מדינת הולדתו הקומוניסטית. 190 עמודים לא מסווגים מפרטים מקורות 'רגישים מאוד' שדיווחו על בדיקות שונות. איוונה לא הואשמה בשום פשע אך היתה תחת מעקב

מסמכים חושפים שה-FBI פתח בחקירה נגד איוונה טראמפ
משרדי ה-FBI בארה"ב צילום: Pixabay

מסמכים שהותרו לפרסום של ה-FBI חשפו שאשתו הראשונה של דונלד טראמפ, איוונה טראמפ, הייתה יעד לחקירת מודיעין נגדי בתחילת שנות ה-90. בחקירה נחקרו האשמות לא ידועות על קשריה של איוונה עם מדינת הולדתה צ'כוסלובקיה, שהייתה אומה קומוניסטית כשהחקירה נגדה החלה ב-1989.

המסמכים, שפורסמו לראשונה על ידי סוכנות הידיעות בלומברג באמצעות בקשה לחוק חופש המידע שהוגשה לאחר מותה של איוונה ביולי 2022, הראו שהחקירה נערכה ברחבי מדינות רבות, כולל קנדה ואוסטריה, ונבדקו נושאי ההגירה והתעסוקה של איוונה.

עדיין לא ברור בדיוק מה היו ההאשמות על איוונה או ממי הן הגיעו, שכן 190 עמודים נמחקו והיו חלק מ-900 עמודים של החקירה. ה-FBI אמר לבלומברג ששאר המסמכים ישוחררו באפריל הקרוב.

איוונה ודונלד טראמפ היו נשואים מ-1977 עד 1990. המסמכים מצביעים על כך שהחקירה החלה ב-1989 ונסגרה ב-1990, אך מסמכים מ-1998 עד 2001 מראים כי עדיין היה פעילות של החוקרים. ה-FBI אמר לבלומברג שכמה מסמכים מהחקירה הושמדו, וכי "מאות" נמצאים בבדיקה של סוכנויות ממשלתיות אחרות.

בשום שלב במידע שפורסם, איוונה לא מואשמת בפשע, ולא הייתה כל טענה שהיא הייתה מעורבת בפשע כלשהו. ההאשמות המדויקות שהועלו נגד איוונה והזהות של מי שהעלה אותן מוסתרות לחלוטין מהמסמכים, אך בתיק מצוין כי "לא ידוע אם ההאשמות נובעות מקנאה בעושרה ובתהילתה. החקירה נמשכת".

 

חקירות טראמפ דונלד טראמפ FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד